Hejsa
Jeg går på au og starter på 3. semester her om lidt. Jeg står i den ærgerlige situation at jeg har dumpet genetik fra 1. semester 2 gange, som jo er en del af førsteårsprøven. Reeksamen ligger allerede i næste uge, og jeg kan slet ikke lige overskue, hvordan jeg griber det an. Jeg følte mig langt bedre forberedt denne gang, og havde forventet at jeg ville bestå i dette forsøg. Jeg synes jeg har været det hele igennem, og brugt samme læseteknik som har fået mig fint igennem anatomi/histologi.
Samtidig er jeg også total udbrændt lige nu efter et stressende semester med 40 ects, så jeg må indrømme jeg ikke helt kan overskue, hvor jeg skal starte.
Er der nogle som evt. har stået i samme situation eller ligende og har nogle gode råd?
Har du fået feedback på dine eksamensbesvarelser? Jeg har hørt at man ofte kan få en rettet besvarelse eller måske endda mødes med den underviser, der har rettet ens opgave, så man kan få lidt hjælp til, hvad man skal fokusere på i sin oplæsning. Mega meget held og lykke!
Jeg skrev til eksaminator i går eftermiddag med det samme efter jeg fik svar, men jeg har desværre ikke hørt noget… jeg regner i hvert fald med at noget feedback. Og tusind tak!!
Enig! Sidste gang jeg dumpede 2x bedte jeg om samtale med underviser. Dog i et andet fag på et andet uni. Det hjalp mig super meget - og hun forklarede hvad jeg burde have fokuseret på, samt hvad jeg forstod og ikke forstod.
Så vil jeg sige: Man kan sagtens bestå godt 3 gang. Jeg synes også min 2. gang var væsentligt bedre - men tænk! Nu er du meget bedre inde i stoffet, og til 3. gang så har du den sikkert. !
Det lyder måske helt banalt…
Men bruger du evt. ANKI, og har du tjekket dine indstillinger?
Flere fra min årgang dumpede både anatomi og genetik flere gange, og kunne oprigtigt ikke forstå det, fordi de var igennem ALLE ankikort, og følte sig forberedt.
Det viste sig, at deres indstillinger var til MAX 50 ( eller deromkring) nye kort om dagen pr. sæt, hvilket gjorde at det lignede de var igennem, men var langt (!) fra igennem alle +2000 kort til modulet.
Hepper på dig! Og få talt med en faglig vejleder om en ny plan, så du ikke brænder ud <3
Tak for jeres søde beskeder. Jeg håber jeg snart får noget feedback, så jeg ved hvor mine fejl ligger. Jeg har haft de rigtige indstillinger på anki, så det ikke det - men synes heller ikke kortene har være så gode, måske jeg skal prøve at lave nogle nye…Også må jeg prøve at holde humøret højt <3