EKG (let at se) - John R. Hampton

Link til munksgaard

Hvem anbefaler bogen

John R. Hampton

128 sider
Kr. 188,00
Udg. år 2000
ISBN 87-628-0189-9

Forlaget skriver

Rigtig god bog til kittellommen på medicinsk afdeling. Pædagogisk opbygget med gode eksempler og en rigtig god huskeliste bagerst i bogen.

Har læst den engelske udgave og den kan klart anbefales. Let at læse, nemt forståelig samt masser af EKG’er.

Der er huskeliste og til sidst en lille test om man nu har fattet det hele.
Generelt en god introduktion til EKG.

Jeg må sige at det er en ganske udemærket bog - der sikre en den basal viden om EKG’er. Den kræver nok lige et par gennemlæsninger før man er hardcore til EKG - men min førstegangslæsning af bogen tog også kun 2 halv flittige dage, så det skulle være til at klare at læse igen…

Jeg må dog sige at afsnittet om arytmier ikke er helt så velskrevet som starten af bogen. De første 70 sider af bogen er klar de som jeg har fået den bedste systematik af - men de omhandler også mere basal ting.

Huskelisten til sidst - vil jeg i hvert fald skæve til under min andengangslæsning.

Vedr. ST elevation og depression - så savner jeg info om - j-punktet, som jvf. vores undervisning er det man kigger på når man skal sige om elevationen er signifikant. Jeg savner også grænser for hvor meget eller lidt elevationen/depressionen skal være.