Eksamen i børnepsyk

Jeg ved godt at man til forberedelse får en video eller en case, men hvad forventes der egentlig til eksamen i børnepsyk på KU? Hvad er det man skal levere når man kommer ind til eksaminationen? Er der bare tale om objektivt psykisk eller er det meningen at man skal skrive så meget af en journal som muligt ud fra video/case? Eller bliver man mere hørt i noget teori?

Da jeg var oppe for et år siden fulgte der en seddel med med omkring 10 spørgsmål. En objektiv psykiatrisk beskrivelse af patienten, forslag til diagnose, behandling osv.
Blev også spurgt om icd 10 definitionen på skizofreni og diverse andre baggrundsspørgsmål.

Hejsa

Jeg var oppe i børnepsyk i vinters. I bogen fra FADL findes en figur der hedder ‘Børne- og ungdomspsykiatrisk undersøgelse, nødvændige anamnestiske og kliniske oplysninger’ I udgaven fra 2001 er det figur 1.3. ved ikke hvad den hedder i den nye udgave. Den figur terpede jeg igennem og brugte det der står i den som en slags journalkoncept og jeg fik en yderst fornuftig karakter :slight_smile:

Håber det kan hjælpe
Mette

Man får en skabelon/nogle spørgsmål udleveret, som skal besvares, så der er ikke den store grund til at terpe undersøgelsesteknik efter min mening… Brug hellere tiden på psykopatologi og ICD-10 kriterier…

  • Mikkel