Eksamenslæsning med semesteropbygning

Hej!

Jeg går på 1. semester på AU og kommer fra et modulopbygget studie på SDU, hvor jeg ca. begyndte at læse op til eksamen 3 uger før den første eksamen.

Men når jeg nu er kommet over på semesteropbygning, synes jeg det er svært at vurdere, hvornår jeg skal begynde. Jeg forstår, at det er forskelligt fra semester til semester, og at sundhedspsykologi fx kan bestås ved slet ikke at læse op til den, men vente til man får eksamensopgaven (som jeg er blevet fortalt i hvert fald).

Nu på 1. semester har jeg genetik og mikroskopisk anatomi.

Jer, der læser på AU, hvornår plejer I ca. at læse op til eksamen? 1 måned før den første eksamen måske?

Bare et hint: der er adskillige der er faldet i med den skrøne om sundhedspsyk, især hvis ikke man kommer til undervisning.

Mht eksamenslæsning: hvis du sørger for at være godt forberedt det meste af tiden under semestret, kan du godt klare dig med intensiv læsning ca. 3 uger før eksamen. Jeg startede 1 måned før, blot for at have en ‘elastik’ til evt. at indhente noget hvis jeg måtte afvige fra planen.

Tak! Det var dog nogle venner, der sagde til mig, at de ikke læste, men dukkede op til undervisningen og så først kiggede på pensum, da de fik opgaven, og så bestod de. Men jeg plejer selv at tage til undervisning og generelt forberede mig.

Læste du alene, med en læsegruppe eller begge dele? På mit gamle studie har jeg for det meste læst alene, men jeg har en studiegruppe nu, og jeg synes, at det er lidt svært at forholde mig til eksamenslæsningen, når man nu skal planlægge det med en læsegruppe.

Jeg læste 5 ud af 6 år alene. Begge dele har sine fordele og ulemper.