Af ren og skær nysgerrighed, hvordan ligger eksamensperioden typisk? Er det det samme som gym? Eller? Er der en venlig sjæl som går på AAU som kan sige hvornår eksamensperioderne ligger? Sådan i forhold til planlægning af ferier, og om man kan planlægge f.eks. 14 dage til thailand, som jo typisk har højsæson i vintermånederne.
Hej Gumpe.
På 1. semester havde jeg en eksamen lige før jul (18-19-20 december mener jeg?). Derefter havde jeg tre eksamener i januar. De plejer at ligge med 3-7 dages mellem rum. Så noget alla: 4 januar, 10 januar og 15 januar. På 3. semester var det vidst: 5 Januar, 12 Januar, 17 Januar og 24 Januar. Man kan godt risikere at få eksamener helt op til slut Januar.
Men jeg ved at der er flere som tager på skiferie en uge sidst i Januar, hvis det passer med deres eksamener. Nogle tager vidst også et par dage ind i det nye semester.
Jeg synes dog at jule perioden allerede er lidt presset med jul og eksamener.
Her til sommer (4. semester) lå mine eksamener som følgende: 3 Juni, 7 Juni, 13 Juni og 20 Juni. Derefter er der sommerferie indtil 1. September. Så det er nemmere at holde ferie om sommeren. Men jeg tænker at at man nok ikke skal booke noget sommerferie i Juni før man har fået datoerne.
Dog plejer de at være super hurtige til at komme ud med eksamensdatoer, så du kan nemt book i god tid.
Tusind tak for dit meget uddybende svar jeg har siddet og læst en aller hulens masse om hvor mange der dumper de sidste dage, er det virkelig så voldsomt, eller hvad er din opfattelse?
Jeg synes generelt at der er stor variation på fag.
Der er fag som er “kendte” for at være der hvor folk dumper. Jeg ville ikke selv turde at book en ferie til en reeksamen i den periode. Der kan godt være en procent på 30-40% som dumper.
Dog er der andre eksamener hvor dumpe procenten er nede på 0-5%, hvilket er langt de fleste eksamener. Jeg ville ikke være så bekymret for det. Hvis man dumper, så læser man ekstra meget op til næste forsøg, og så acer man den. Det er helt naturligt at man dumper min. en eksamen på uni. Jeg skal selv op til en re-eksamen i august.
Vi har som nævn 4 eksamener pr. semester. Normalt er der 3 skriftlige og 1 mundtlig, hvor den mundtlige er projekteksamen. Nogle semestre har vi ikke projekt, og derfor har 4 skriftlige. Tak tak, jeg må bare håbe det går godt. De mundtlige eksamener dumper folk sjældnere.