Embryologi - hvilken bog?

Hej
Jeg er ved at undersøge bøger til modul på SDU, og kan se at vi skal bruge Langmanns Embryologi. Jeg har bladret lidt i den og synes umiddelbart den virker utilgængelig.
Har hørt om en anden bog : Larsens humane embryologi, er den noget værd?
Er der nogle af jer, der har erfaringer med at bruge den på modul 2 eller evt. på andre moduler/universiteter?
Mvh Julie

Medmindre du har en fetish for bøger skrevet med det formål at dræne medicinstuderende for livslyst vil jeg anbefale at du holder dig fra Langmanns. Jeg købte den i sin tid og har kun brugt den meget få gange senere for at slå noget op (uden held). Så vidt jeg husker findes der lister med spørgsmål og svar på diverse embryologispørgsmål på B2. For mig virkede det langt bedre at huske disse udenad, end at læse i den forbistrede bog.

Jeg kan godt huske da vi (læs: min læsegruppe) første gang åbnede Langmanns og fandt ud af det ikke var en fordel, at den var på dansk. Da intet gav mening for os. Til gengæld sammen med video klip fra Dr. Najeeb. Så begyndte bogen at give mere og mere mening. Til sidst synes jeg slet ikke det var nogen dårlig bog, så jeg vil gerne anbefale den :slight_smile:

Dog er eksamens spørgsmålene ofte en håndfuld af de samme, så hvis du tæver eksamenssæt før eksamen, så vil du hurtigt lærer dem udenad.

Held og lykke.