Endnu en om KBU

Hej
Jeg har som mange andre fået KBU nummer i denne uge. Er der nogen som ved hvad man kan forvente med et nummer 249 ud af 457?
Ikke det fedeste nummer (men er i det mindste i midten af det hele), kan i hvert fald nok vinke farvel til medicin og Kirurgi, men hvad med en akut modtagelse? Muligheder for at blive på sjælland?

Du kan gå ind her http://www.basislaege.dk/StatsA.asp?Rou … &Region=Sj og se statestik over hvordan de tidligere fordelinger har set ud.
Man kan jo nok ikke bruge det som en 100% garanti, men så kan du da få et fingerpeg om hvor hurtigt de forskellige forløb normalt bliver taget (det er som sagt ingen garanti for at det forløber på samme måde i år, da det jo er andre cand.med’er and sidst der skal vælge, og derfor måske har andre præferencer)

Så vidt jeg ved har flere trukket KBU nummer i år, end i de foregående år, derfor tror jeg ikke numrene helt kan sammenlignes.

Der kommer statistik for 2010 op i næste uge :slight_smile:

Lige et spørgsmål: Kan man sige op under KBU, hvis man fx får arbejde i udlandet (og således ikke har brug for KBU)?

Du burde kunne blive på sjælland. Jeg trak nr, 324 sidste gang, og det var vist omkring nr. 300 at de sidste på sjælland røg.

Men tingene ændrer sig meget fra år til år

Jeg er blot nysgerrig (og uvidende):
de mange numre I omtaler, gælder det for antallet af alle kandidater i år (fra alle universiteter) eller er I så mange der bliver færdige fra KU?

Mvh
Mignon

Det er én fælles lodtrækning for alle kandidater fra de tre universiteter.

[quote=“camillach14”:cumnoxkb]Hej
Jeg har som mange andre fået KBU nummer i denne uge. Er der nogen som ved hvad man kan forvente med et nummer 249 ud af 457?
Ikke det fedeste nummer (men er i det mindste i midten af det hele), kan i hvert fald nok vinke farvel til medicin og Kirurgi, men hvad med en akut modtagelse? Muligheder for at blive på sjælland?[/quote]

Er ret sikker på du kan blive på sjælland… måske kan du endda vælge mellem alle slags forløb (måske med lidt længere pendling hvis du skal have medicin og kirurgi). Det er min vurdering!

Jeg tror ikke at du skal regne med en kombineret Medicin og Kirurgi ophold med det nummer. Uanset hvor i landet du tager hen.
Dit bedste bud på et “kombineret” ophold er, som du selv er inde på, en akut modtagelse, hvor du vil se patient typer af begge slags.

Men igen, folks valg fra trækning til trækning er meget forskellig, så man kan være heldig.

hej,

Min læsemakker trak nr 249 sidste forår (2010) og fik Holbæk Akutafd. og Almen praksis. Som jeg husker det så røg Sjælland tidligt i forhold til runden før, men det skifter jo også og man ved aldrig. De sidste par runder har der været omkring 415 numre, så I er en hel del flere åbenbart… Så er spørgsmålet jo, hvor de ekstra stillinger kommer til fra.