Engagement i det sociale?

Lige et par råd med på vejen…efter at have læst alt det intromateriale som vi kommende studmed’er har fået tilsendt, er det jo klart hvor stort et udvalg af forskellige aktiviteter, der er at engagere sig i på medicin…Så er spørgsmålet bare, hvad er for meget, og hvad er for lidt??? Jeg mener jeg kunne personligt godt tænke mig at være med i revy, imcc og tage Fadl-vagter…ER det for meget? Hvor meget tid har man egentlig til det? (skal læse på ku)

Hvad!!! Har du allerede fået intromaterialet!!!
Jeg venter stadig (skal på SDU)…

Bare det dog SNART ville komme…

Lars.

det er stor forskel på KU og SDU :slight_smile:

Københavnerne elsker at overdrive lidt med en uges rustur etc etc… :slight_smile: I odense er det mere roligt med kun en weekend (hvilket jeg synes passer perfekt, da alle har lyst til at bruge 2 dage sammen istedet for 6-7 dage, som i Kbh)

Men det er selvfølgelig op til hver enkelt, men til dig, Lars, der skal starte i Odense, så skal du ikke være så nervøs. Du får tilsendt noget materiale om hvornår I skal møde til officiel introduktion ved Dekanen… I de efterfølgende dage vil i modtage information omkring bøger, rustur osv osv… så bare rolig - DET BLIVER FEDT :smiley:

Jeg mindes det stadig som en fantastisk rustur. Det var virkelig her at folk blev rystet sammen, og den dag i dag, hænger de fleste stadig ud sammen, så det kan klart anbefales…

Held og lykke med studiet - du bliver med garanti glad for det :wink:

Jeg glæder mig også som en lille dreng!!!

Det bliver så fedt!!!

Men jeg kunne altså godt snart tænke mig snart at få det intromateriale… :shock:

Lars.

Jeg skal starte i Århus om 9 dage og har heller ikke modtaget noget introduktionsmateriale, så det er ikke kun SDU der er langsomme… :roll:
Dog står der lidt information på fakultetets hjemmeside, bl.a. holdlisterne! Hold 1 anyone?? :smiley:

Os, der starter på KU, har først modtaget intromaterialet i dag - 3 dage før rusturen begynder. Så fat mod!

Apropos holdene: 18 damer ud af 25 på mit hold - bliver lidt af en hønsegård…! :smiley:

Venter også stadig på info fra AU, men HAR set holdlisterne (hold 7 styrer!). Glæder mig også VILDT til at få fingre i bøgerne, men selv om det er fristende at shoppe amok, vil jeg prøve at finde billigere eksemplarer på eksempelvis skanbog.de, pensum.dk eller i England.

Er der nogen, som er på hold 106 kU? bare lidt nysgerrig…Det er lidt vildt, at rusturen er på en uge…jeg kender ingen andre, som skal på så lang en rustur,men håber bare at det bliver fedt…

Så kom der endelig info! Har læst noget og skimmet noget andet, MEN hvad er nu det for noget med en TVÆRfaglig rustur til at begynde med (27.-28. aug.), og senere en mere uddannelsesspecifik rustur?

Hvis man kigger i rushåndbogen koster rusturen 250 dask, mens der i introbrevet står 400… Me no understand!

Har stadig ikke fået intromaterialet, øv øv øv…

Har dog fået studiekortet og koder til studentportalen…

Men men men, intromaterialet venter på sig…

Lars…

For at prøve at styre tråden tilbage on-topic:
Nu har jeg gået gammel studieordning på KU, men jeg har taget FADL-vagter, været aktiv i FADL, været rusvejleder og været med i revyen flere gange.
Jeg tror ikke, det er for meget med det, du selv har tænkt at være med til, man kan jo altid justere lidt op og ned efter forholdene. Revyen er f.eks. kun en faktor i slutningen af januar og i februar (bortset fra enkelte arrangementer i december), men så tager den til gengæld meget tid. Fordelen er, at det er i starten af semesteret. Vagter kan man tage hvornår som helst man har lyst til det, mens foreningsarbejde i reglen kræver lidt mere jævnt engagement for at det skal være sjovt.

Er du usikker, så start blidt. Begynd med at tage SPV-kursus og de nødvendige vagter, kom evt. til intromøderne til IMCC og revyen, men lad være med at melde dig ind i alle mulige teams og udvalg til at starte med.
Det er klart at sådanne aktiviteter nogle gange kan tage meget tid, men jeg synes helt klart det er værdt det. Når jeg skal tænke tilbage på min studietid ville jeg være ked af, at det kun var eksamener og arbejde jeg havde minner fra. Og du kommer i kontakt med ældre studerende som har mange gode råd, og kan hjælpe med forskellige ting.

Revyen kan i hvert fald anbefales, håber at være med for sidste gang i år, det er helt vildt sjovt!

Sveinar

noget off topic::

Står der noget om studmed.dk i det materiale som I har fået tilsendt?

[quote]noget off topic::

Står der noget om studmed.dk i det materiale som I har fået tilsendt?[/quote]

Ikke et ord - men jeg skal da gerne gøre lidt reklame :wink:

Der er vel ‘reklamer’ på diverse opslagsvægge hos de tre fakulteter?

[quote=“frold”:1zc5qdrv]noget off topic::

Står der noget om studmed.dk i det materiale som I har fået tilsendt?[/quote]

Hvis du også mener i materialet fra AU - kan jeg tilslutte mig: Der står ingenting om studmed.dk.

@Flisen og Niemann

Kunne da være - men jeg har nu heller ikke gjort noget for det…

Vil tilslutte mig synspunktet ovenfor…
Start med at tage et Fadl SPV-kursus, der er trods alt osse 12 bindingsvagter inden for 3 måneder der skal overståes.
Min erfaring siger også at de fleste lige skal vænne sig til at være medicin-studerende, da det er et meget selvstændigt studie der kræver en lille smule selvdiciplin… medmindre at man selvfølgelig har en super-klæbehjerne.

Det bliver også lidt nemmere at overskue hvad alle de forskellige ting går ud på når man har været der et stykke tid.
Så mit råd er : Ta det roligt, start med at få en masse gode venner og en god studiestart med gode læsevaner, så skal du nok efterhånden finde ud af hvad du har overskud og lyst til… men bare rolig, er ret så sikker på at du ikke kommer til at kede dig sådan lige foreløbligt - der bliver rigeligt at tage fat på de næste mange semestre :smiley: