Er det en røver?

Hej!

Jeg mener at have hørt at forelæsninger er åbne for alle, og da jeg godt kunne tænke mig at snuse lidt til undervisningsformen vil det være oplagt for mig at tage til et par forelæsninger for at se hvordan det er.

Spørgsmålet er altså, om man som mig kan troppe op og sætte sig ind og følge en forelæsning uden at være medicinstuderende?

Umiddelbart kunne jeg ikke forestille mig at alle bare kan komme, men hvis der ingen regler er på området vil jeg da nebytte mig af det!

pfh tak!

Det synes jeg er en rigtig god ide. Forelæsninger er i princippet åben for alle; der holdes ikke regnskab med hvem der kommer eller ikke.

Så; tag til et par forelæsninger eller flere for at se om det er dig.

G

Ok perfekt!
Men hvor finder man ud af hvor forelæsninger holdes, og tidspunkt? Selvom jeg er mest interesseret i SDU bor jeg i øjeblikket tættest på KU, så det er her jeg er interesseret i denne information.

pfh tak

Gå ind på sis.ku.dk. Der er oplysninger om alle semestre med links til undervisningsskemaer, som ligger i et system, der hedder syllabus.

… det vil umiddelbart være mest relevant for dig at se forelæsninger i Human Biologi på 1. semester, tror jeg…
Det vil ikke give så meget mening (eller særlig stort indtryk) at følge en forelæsning i farmakologi eller øjensygdomme…

Du kan gå ind på: http://skema.adm.ku.dk/sund0607/dk/

Så kan du vælge lokale og “lundsgaard”… måske hedder det LU eller einer lundsgaard. Det er der 1. semester har 99% af deres forelæsninger. Der er et par humanbiologiforelæsninger tilbage i starten af januar i reproduktion mener jeg. Desværre virker skemaet ikke mere, så jeg kan ikke engang tjekke for sig hvornår timerne ligger.

Det virker da fint? Jeg valgte lige forelæsninger i Lundsgaard-auditoriet i foråret.

Vil denne forelæsning så være et godt bud:

Me01-E-HumBio/F/34
F: Ydre og indre kønsorganers anatomi
Claesson, Mogens Helweg 9 jan 2007

findes nederst på denne side http://skema.adm.ku.dk/sund0607-reporting/individual?objectclass=location&idtype=id&identifier=11258&t=SWSCUST2+location+individual&days=1-5&weeks=1-22&periods=5-44&template=SWSCUST2+location+individual

i så fald, hvor foregår det?

Jeg kunne finde flere spændende ting…

En undervisning der sikkert matcher de første semestre en del vil være:

Me03-E-IntOrg/Anat/F/67
F: Bækken hofte knæ
Simonsen, Erik Bruun 11 jan 2007

I Lundskovs…

Bagefter kan du så få 2 timer med
Me03-E-IntOrg/Anat/F/68
F: Fod
Bojsen-Møller, Finn 11 jan 2007

Den såkaldte fod-fetishist aka manden bag: http://www.studmed.dk/viewtopic.php?t=85 Bevægeapparatets anatomi - Finn Bojsen-Møller

I samme lokale…

Jeg begynder på 3 ugers praktik fra d 8/1, og har samtidig 3 jobs at passe, så Frold (eller en hvilken som helst anden)- kan jeg lokke dig til at vælge nogle forelæsninger ud fra forårssemesteret
? En 3-5 stykker som vil være relevante for mig som rookie :smiley:

Ja :frowning: har også fundet ud af at det åbenbart kun er min computer det ikke virker på. Man kan hverken vælge studie, hold, lokale osv. Nogen der måske har en ide om hvad der kan være galt?

Hvis du vælger LU, så foregår forelæsningerne i Lundsgaard auditoriet… du kan evt spørge i informationen, eller hvilken sm helst person du møder på panum.

Jeg ville nok vælge enten en humanbiologiforelæsning (1.semester) eller noget fra 3.semester ala dem frold nævnte. Det er ikke til at sige hvilken der er bedre end en anden… tror bare du skal vælge en der passer i din kalender… måske en anatomi (3.semster) + en humanbiolgi … så har du set lidt af hvert. :slight_smile: … jeg skal selv have en ven med ind til nogle forelæsninger da han overvejer medicin… har selv tænkt på de to slags forelæsninger.

Ja… ville gerne hjælpe med at finde noget om som sagt så virker skemaet slet ikke for mig. Men det var det helt rigtige sted du var inde på før… under LU. :slight_smile:

Det må godt nok være frustrerende at det ikke virker for dig!

Ok jeg vil tage en humanbiologi og en anatomi. Eller måske et par stykker af hver :smiley:

Mange tak for hjælpen!