Er det godt nok for at bestå B2?

Hej. Jeg var i dag oppe til B2-eksamen… jeg vil lige høre om hvad der skal til for at bestå? Jeg har besvaret mange af opgaverne, men hele sidste opgave i anatomi-delen har jeg ikke besvaret (der var 3 små opgaver) og få delspørgsmål i embryologi, som jeg heller ikke fik besvaret, og så har jeg måske også nogle småfejl hist og pist.

Er der nogen som har bestået eksamen og har oplevet det samme? Har I formået at bestå/kender I nogle som har formået eller en mirakel historie for at bestå selvom de havde småfejl og ikke besvaret nogle af opgaverne?

Slå noget is i maven min ven, det skal nok gå! Jeg bestod B2 i sin tid hvor jeg også
afleveret nogle af delopgaverne blankt - det er skam bestemt muligt. Jeg vil dog også sige at jeg også gav den en ekstra skalle til spotten, hvilket kunne have gjort en forskel, men husk på at du “bare” i princippet skal have over 50% rigtig i hvert enkelt fag for at bestå.

2 Synes om

Supplerer lige med, at det fra B3 og frem ikke længere gælder med at hvert enkelt fag skal bestås i et sæt, for at man kan bestå samlet.

Så man kan i princippet få 65% samlet rigtigt, besvare 0% af anatomi, og stadig få 4 :slight_smile:

(Ikke at det kan anbefales overhoved ikke at læse anatomi, både for en fremtidige virke, og for ens mentale helbred op til eksamen :wink: Men mere for at sige at efter B2, så skal man ikke gå fra med en knude i maven, hvis hvert delemne ikke er bestået med 50%. )

Det er bekræftet af AMD sidste år.

2 Synes om

Og her supplerer jeg lige med at det er korrekt for bacheloren, men ikke for kandidaten. K1 har også tre fag og de skal bestås særskilt for at man består samlet.

1 Synes om

Tusind tak for jeres svar!! Jeg håber nu bare at jeg har 50% rigtigt i hvert fag, for jeg har nogle fejl i anatomi og en hel opgave ubesvaret… og så delopgaver der er blanke i embryologi… håber det lykkedes

1 Synes om

Må jeg spørge, hvad AMD er?

1 Synes om

Tjek! :sweat_smile: jeg er grænseordblind, og staver altid hendes navn forkert, sååå… :joy: