Er Farmaceut uddannet

Kære studmed
Jeg er en uddannet farmaceut som er 38 år.
jeg har været uddannet 9 år
Jeg kan godt tænke mig at læse til medicin… og her kommer spørgsmålene

1- Jeg havde elendig gennemsnit på gymnasiet. den lå på 4,6. Vil det være et plus at man er uddannet som farmaceut når man søger gennem kvote2 ?? eller er det håbløst men sådan elendig gennemsnit på gymnasiet?

2- Som 38-40 årige, vil det efter jeres personlig mening være spild af tid at starte på medicin uddannelse i sådan sen alder?

Tak på forhånd forks

Go for it! Hvis det er det du vil

Jeg mener, at man minimum skal have et gymnasialt snit på 6,0 for overhoved at søge medicin (9,0 på Odense fra næste år).
Jeg er dog ikke 100 procent sikker.

Håber, at det ikke er sandt for din skyld. Krydser fingre for dig :slight_smile:

Kun baseret på din gennemsnit fra gymnasiet, så tror jeg att det ikke spelar så meget roll. Jeg selv hade et lavt gymnasiesnitt, tror det var runt 5 hvis man konverterar det til dansk betygsystem, men kom alligevel ind på KU på min første forsøg via kvote 2. Nu har de infört at man minimum skal have et snit på 6.0, men jeg tror du kan få dispensation for det, måske hvis du dokumenterer gode karakterer fra din uddannelse i farmaci og argumenterer hvorfor de er mer relevante for medicinstudiet end gymnasiekarakteren. So go for it! :smile:

Jeg fik selv sende ind en dispensation for engelsk då jeg ikke hade den nivå som krävdes for att overhoved søge medicin. Då argumenterade jeg att mina kunskaper i engelska påvisats under min uddannelse i molekylærbiologi, hvilket de accepterade som grund att bevilja min dispensation.

Jeg startede i sin tid med en uddannet optiker, der var omkring de 40 år ved studiestart. Så det ses bestemt.

Du kommer til at være i 50’erne, når du bliver speciallæge. Hvis du er ok med det - så go for it.

Der er også brug for læger, der ikke er store børn, når de er færdige.

2 Synes om