Er I tilfredse med studiet?

Jeg læser på AAU, 8. semester og kendsgerningen er at AAU producerer brandhamrende dygtige klinikere. Kandidaten er i den grad gearet mod at uddanne dygtige læger fremfor omvandrende opslagsværker. No offense.

Fagligheden er anerledes fordi fokus er anerledes. Eksempelvis er undervisning i histologiske præparater ikke noget der fylder særligt meget. For mig at se giver det egentlig ok mening, det er de færreste specialer der benytter sig af mikroskopi i den daglige arbejdsgang.
Ja, uddannelsen er ikke særligt gammel og bevares, det må man tage med i sine overvejelser når man søger. Selvfølgelig støder de stadig på administrative udfordringer. Jeg har hele tiden set det som et privilegium at kunne få lov til at være med til at forme uddannelsen. For uddannelsens alder betyder også at de studerendes oplevelse bliver taget seriøst. Det er guld værd!

Angående meritter mellem de forskellige universiteter, så gør man klogt i at læse studieordningerne. Det har nemlig intet med ringe kvalitet at gøre, men nærmere at AAU går til fagene på en helt anden måde end de andre universiteter gør. Dette forklare ganske enkelt hvorfor det ikke er muligt som sådan at opnå merit, hverken den ene eller den anden vej.

Når det så er sagt og jeg er færdig med at forsvare mit elskede studie på AAU, så vil jeg sige at det er verdens bedste studie og man kommer ud til verdens bedste job. Jeg fortryder ikke et sekund den dag jeg gik igang med at kvalificerer mig til at søge ind på kvote to.
Man kan glæde sig til en hverdag med udfordringer, livslang læring og vigtigst af alt, at hjælpe de der har allermest brug for det. Det er hårdt men det er hvad man gør det til.

11 Synes om