Er I tilfredse med studiet?

Hej alle medicinstuderende

Efter I er kommet ind på studiet, er I så tilfredse med det? Er der noget på studiet der har skuffet jer? Kan man glæde sig? Eller er der grund til at være nervøs?

Hej Mark, er det noget studierelevant arbejde du savner? Jeg har selv hørt dårligt om AAU. Jeg ved at man i hvert fald på SDU og KU kan være en del af FADL, hvor man arbejder som sygeplejevikar. Men det har I ikke på AAU eller hvordan? :slight_smile:

Jeg har også læst på AAU, der er mange ting der jeg rigtig godt kunne lide, meeeeen man kan også mærke det er en relativ ny uddannelse, og at de derfor ikke har “styr” på alt, og fagligheden desværre ikke altid er så høj som den burde… Jeg læser nu på KU og må sige det var lidt af et chok, her er der meget meget høj faglighed… men der er også langt mere etablerede forhold for de medicinstuderende, ikke kun på studiet men også i form af arbejde, klinik og basisgrupper.

Jeg går på AU og er fint tilfreds. Der er større pensum ved eksaminer end ved SDU, men så til gengæld også ikke så ofte eksamen, hvilket passer mig fint. Der er også Tidlig Klinik på 2. semester, som var rigtig fint og der er et kæmpe socialliv og frivilligliv heroppe i Aarhus sammenlignet med SDU - er min egen erfaring.

Mht. det at være SPV-vagt i Odense, så varetages det ikke længere af FADL, men af Region Syddanmark. Heroppe i Aarhus varetages det af Region Midtjylland.

  1. semester var et meget hårdt semester, men de er ved at ændre selve bacheloropbygningen, så det ikke bliver på samme måde igen.

Spændende med A og B-uddannelser i Danmark. Hurra for fagligheden. Sjovt, der ikke er mere fokus på det i debatten om den nye uddannelsesmulighed i Aalborg.

I disse tider handler det nok mere om produktionen i pølsefabrikken spytter nye læger ud…

Er det en generel opfattelse blandt de medicinstuderende på AAU at uddannelsen er af lav kvalitet? Eller er der nogen der kan byde ind med en positiv oplevelse?