Er jeg dumpet anatomi?

Hej studmed,

Jeg har lige været til skriftlig eksamen på modul 2 på SDU (bevægeapparatets anatomi). Pga corona, var det lavet om til en MCQ med 60 spørgsmål.
Jeg kan så se nu, at jeg kun fik 26 rigtige.

Jeg har tidligere hørt, at man skal have minimum 50 % rigtig for at bestå, men jeg håbede lidt, at jeg kunne hive de sidste %'er hjem til spot-eksamen på torsdag, hvis jeg nu klarer mig rigtig godt.

Men kan man overhovedet regne det på den måde, og er der nogle der ved om det er sikkert med de 50 %?

Jeg er egentlig bare ked af at situationen og vil gerne vide, om jeg er købt eller solgt. :grimacing:

Vh Tammi

Hej Tammi,

Jeg kan godt forstå din ærgrelse lige nu, men prøv at se om du kan få lidt ro på for der er altså også point at hente til spot-eksamen.
Det med de 50 % er som udgangspunkt rigtigt - altså at man skal have minimum 50 % rigtigt for at bestå. Rygter siger dog at det kan veksle lidt fra år til år alt efter hvordan de studerende generelt har besvaret eksamenssættet så hvis fx det har været et rigtig svært sæt kan de sætte beståelseskravet en anelse ned og omvendt hvis det har været et let sæt. Men det er som sagt et rygte. Underviserne selv (herunder John) siger at man skal have 50 % rigtigt for at bestå.
Men du har jo trods alt en del rigtige og hvis du kan klare din spot godt så burde der da være gode muligheder for at komme igennem. Spotten tæller, så vidt jeg husker, 20 % på modul 2 så der er mange point at hente til den og din eksamen er dermed ikke afgjort endnu!
På med læsehatten i morgen tidlig og igang med at træne til spot. Man kan lære meget på få dage når det gælder en spot-eksamen :+1:

God læselyst med det og held og lykke!

Dbh.
KmK

1 Synes om

Hej KmK

Tusind tak for et beroligende og positivt svar. Jeg vil tage læsehatten på i morgen og så krydse alt hvad jeg kan for, at John er lidt barmhjertig.

God aften!
Vh Tammi

Spotten gik heldigvis godt (siger mavefornemmelsen), der er nok nogle fejl, men tror også jeg fik en hel del rigtige. Så nu må jeg bare krydse fingre og vente og se :crossed_fingers:t2:

2 Synes om

Hej Tammi,

Dejligt at høre :clap:
Så kan du nyde din weekend uden at skulle tænke på anatomi :blush: Og så kan du ligeså stille starte med at kigge på Akut Beredskab når du er klar til det :stuck_out_tongue:

Dbh.
KmK

1 Synes om

Håber den går!!

På AU tæller spot delen desværre næsten ingenting :woozy_face: Min veninde svarede lige under halvdelen rigtigt i den skriftlige makro, men havde så til gengæld alle spots rigtigt.

Hun dumpede stadig

Håber de er mere “fair” på SDU og at du er fløjet igennem uden problemer! :crossed_fingers:t4:

Jeg tror desværre også, at jeg er dumpet efter nøje udregninger. Den tæller 25 % her, og uanset hvordan jeg regner det ud (muligvis forkert) får jeg max resultatet til 48 %.

Super ærgerligt at det er 3-4 spørgsmål der gør det, men grænsen skal jo sættes et sted I guess.

Så lige nu forventer jeg ikke ret meget sommerferie, omend jeg stadig har et lille håb om, at de er lidt ekstra corona-søde, da hele undervisningsforløbet har været meget lidt optimalt.

Øv, så kom svaret og jeg er desværre dumpet :-1:t2:

Det er altid rigtig, rigtig træls at dumpe.
Hold noget ferie nu og få så lagt en rigtig god læseplan til reeksamen, hvis du vælger at tage den her i sommerferien!

2 Synes om

Øv øv @Tammi :unamused: Det må være rigtig træls for dig! Håber at du kan holde hovedet højt og nyde lidt sommerferie inden du må op på hesten igen til august.
Hvordan gik det generelt for jeres årgang?

Tusind tak! Jeg har fået lagt en ny plan og fået hjælp af nogle kloge piger, der fik høje karakterer, til hvordan jeg kan læse mere effektivt. Så jeg håber, det går bedre denne gang. Jeg startede i går, så jeg kan nå rundt om det hele uden at stresse for meget. Og så har jeg heldigvis også 14 dages ferie på den anden side af eksamen :four_leaf_clover:

1 Synes om

Tusind tak. Ja det er rigtig ærgerligt, men jeg prøver at holde gejsten oppe og er så småt startet på at læse op igen.

Det gik faktisk rigtig godt for årgangen, der er kun 13 % dumpede, så jeg kan ikke engang bruge som undskyldning, at det var et svært sæt :sweat_smile: jeg havde jo hørt alle skræmmehistorierne med 30-50 % der dumper.

Tilgengæld skal vi så op til den almindelige eksamensform til reeksamen, så det bliver en 4-timers i stedet for MQC.
Jeg tror egentlig at jeg har det bedre med det, da det ikke er så stressende, men selvfølgelig lidt et benspænd, at man ikke har prøvet formen før.

Hej Tammi, har du været til reeksamen? Håber det gik godt med dig! Har selv lige fået svar på en reeksamen som (heldigvis!) var gået godt. De er så dejlige at få ud af verden inden et nyt semester, så jeg håber du klarede dig igennem