Er odontologi-studiet relevant til kvote 2 AAU?

Hej allesammen

Ved I om odontologi-studiet er en relevant uddannelse mht. at søge kvote 2 til medicin i Aalborg? Jeg tænker, at det har nogle medicinske fag, men jeg ved ikke om andre studier som fx klinisk biomekanik eller biomedicin er mere relevante. Kender I nogen, som er blevet optaget på medicin-studiet grundet erfaring fra odontologi-studiet?

Odontologi-studiet er helt sikkert mere relevant end andre akademiske studier der intet har med sundhedsvidenskab at gøre, men mht. meritter tror jeg ikke at du skal forvente meget. Det skal være for at forbedre dine muligheder for at komme ind på kvote 2. Men odontologistudiet i sig selv er jo ikke let at komme ind på så hvis du har kvote 1 til at komme ind på odontologi har du vel også til medicin eller?

Klinisk biomekanik har samme bachelor som medicinere i Odense hvorfor man med evt. 1 år på klinisk biomekanik får merit for det år hvis man senere optages på SDUs medicin-bachelor. Der er et par små tillægsfag man lige skal snuppe, men det er bestemt i den milde afdeling. Meritten tror jeg ikke du kan få hvis du søger medicin på andre universiter end SDU.

1 Synes om

Hej @KirurgenmedK
Mange tak for svar