Erfaring med arbejde/forskning i USA/Australien?

Hejsa

Min familie og jeg påtænker at tage et år i USA eller Australien - håber nogen kan hjælpe mig med følgende spørgsmål/overvejelser:
(Aktuelt: Jeg er lige ved at afslutte min KBU. Jeg ved, at jeg vil almen mediciner-vejen. Planen er at have færdiggjort intro i almen medicin til sommer)

  1. Er det overhovedet muligt at søge noget vikariat i USA/australien ?
  2. Kunne godt være nervøs for at skulle praktisere i et land som USA - tænker om man evt. kunne finde noget andet fagligt relevant arbejde eller fx blive tilknyttet noget forskning - men hvordan ?
  3. Er det smartest at tage et år ud før hovedudd. eller skal man satse på at kunne søge orlov i hovedudd. ?
  4. Selvom jeg ved hvad jeg vil, kan jeg jo risikere at jeg ikke får hovedudd. hverken 1 eller 2. gang jeg søger - så er et år jo meget at tage ud af de 4 år. Omvendt kan man jo ikke være sikker på at blive fritstillet fra hovedudd. så skal jeg helt vente til endt hovedudd ?

Håber at høre fra nogen der har erfaringer med usa - som selv har været det igennem eller ved hvor jeg kan søge svar.

Takker på forhånd for svar :cheer:

Hej :slight_smile:

One of my colleagues just got a internship + residency position in a hospital in NY. And we both graduated in june, 2011… It’s not so hard at all…and as me the hospitals help a lot with all the paperwork, insurance, accomodation…etc