Erfaring med at pendle?

,

Hej derude, er de nogen, som har erfaring med at pendle i en afstand på ca. 1,5 timer og kun komme til det obligatoriske, hvis man f.eks. optages på aau/sdu men ønsker at bo i Aarhus? + hvor meget obligatorisk er der i løbet af en uge/måned?

2 Synes om

Vi har ikke meget obligatorisk. Måske 5-6 gange på et sem på AAU max :slight_smile: Dette indebærer oftest kliniske ophold og kliniske øvelser. Vi har flere som pendler fra Aarhus, Herning, KBH, Thisted osv.

4 Synes om

På AAU er der på bacheloren ganske få ting der er obligatoriske.

På kandidaten er al klinik mandag-fredag 8-12 de første to år obligatorisk, hvor man må have 10% fravær

2 Synes om

Vi er også nogle stykker fra Aarhus, som pendler til SDU. Det er også meget populært at pendle fra KBH. Det kan sagtens lade sig gøre, men DSB er selvfølgelig lidt en udfordring og man skal være parat på at skulle tidligt op til tider samt nogle dage komme sent hjem.

1 Synes om

Hej @Sofie1715
Har I nogle som pendler fra KBH til AAU/Aalborg hver dag til obligatorisk klinik? Jeg skal nemlig selv begynde at pendle, dog fra KBH til Arhus.

1 Synes om

Jeg er kun på Bachelor delen, hvor vi som sagt kun har 5-6 obligatoriske ting pr. semester. :slight_smile:
Der er nogle fra KBH som flyver til AAU hver gang der er noget obligatorisk. :slight_smile:
Jeg ved at disse personer har fået fortalt at de højst sandsynligt skal omstille sig på at flytte til Aalborg omegn hvis de vil gennemføre en kandidat i Aalborg.

3 Synes om

Jeg har ikke haft noget i mod at pendle, jeg brugte togturen på at læse og forberede mig til timerne og det fungerede super godt for mig :slight_smile:

1 Synes om

Jeg boede i Ry (syd for Aarhus) under hele bacheloren og læste på AAU - det fungerede fint. Men det er ikke ligesom AU hvor der næsten ikke er obligatorisk undervisning (udover dissektion). Har haft flere studiekammerater der har gjort det samme - det bør ikke være et problem!

1 Synes om