Erfaring med KBU søges

Hej,
Jeg har ikke så meget forstand på KBU, så jeg håber I kan hjælpe mig med at gøre mig klogere.
Jeg ønsker meget gerne KBU på Sjælland, og vil høre hvad I mener sandsynligheden for dette lykkes er? Altså jeg er med på at man kan være uheldig og trække et højt nummer - men jeg tænkte at nogle af de “upopulære” steder på Sjælland måske stadig typisk er tilbage i så fald?
Er der et sted man kan se en liste over hvilke steder der bliver valgt først/til sidst fra tidligere år?

Grunden til jeg spørger, er udover at min lejlighed, familie og venner er på Sjælland, også at jeg har et undervisningsjob ved siden at studiet, som jeg ønsker at forsætte med under KBU’en.
Derfor vil jeg også gerne høre jeres erfaring med hvor fleksible afdelingerne er, altså kan det lade sig gøre at ønske enkelte dage at man gerne vil have fx fri, weekendvagt el. aftenvagt ift. at få det til at gå op med andet arbejde?

Tak for al hjælp og råd på forhånd :snowflake::star2:

Tidligere runder :slight_smile:

1 Synes om

Tak! Jeg tror ikke helt jeg forstår de der lister, der står eks sommer 2023: “I excelfilen kan du se den rækkefølge, de udbudte forløb blev valgt i KBU-runden sommeren 2023
Der var 728 forløb i runden”
Når man går ind i excelfilen er der rækkefølgen for 717 steder - skal det forstås sådan at der forsat var 11 steder tilbage at vælge i mellem, da den sidste havde valgt, og kan man så se hvilke, der var tilbage?

Ja der er altid flere udbudte forløb end numre. Og nogle af KBUer kan udskyde (phd) eller har forløb udenom selve valgrunden og deres numre bliver sprunget over.

https://casrou.github.io/kbu/?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR3otgerD3Qm7Y8p4BURIUx68dtwuiQeocRA5vtjIBMzy_T-egQVsw1iPT4_aem_ZFvtToVLkFjlen5Z9c5j3g

Der er også lavet denne hjemmeside. Den kunne måske også give et godt overblik over hvad der er muligt :cowboy_hat_face:

1 Synes om