Erfaringer med selvarrangeret klinik-/praktikophold i Asien – SDU kandidat, 5. semester?

Hej.Er der nogen, der har erfaring med at søge et selvarrangeret klinikophold/praktikophold på 5. semester kandidatuddannelsen på SDU? Jeg overvejer et ophold i Asien og vil høre, om nogen har gjort noget lignende-f.eks. hvordan man fik det godkendt, og hvordan det fungerede i praksis.

Kender I evt. til nogle organisationer eller kontakter, der kan være relevante at tage fat i?

På forhånd tak for hjælpen!

Hej,

Jeg mener vist, at IMCC afholder klinikophold på international plan, herunder flere asiatiske lande af en bred vifte. Der er bl.a. semesterkrav og sprogkrav for at ansøge så OBS på det :)) Se her: https://imcc.dk/wp-content/uploads/2024/11/DestinationsListe-2025-26.pdf

Hej,det virker til, at det kan være ret svært at få et klinikophold gennem IMCC, medmindre man er aktiv i organisationen, for eksempel som støttekontakt eller lignende. Det kræver vist en del engagement på forhånd for at få et klinikophold

Hejsa, som aktivt medlem i både Exchange og lokalbestyrelsen kan jeg fortælle at der er en stor del som IKKE er aktive medlemmer som får plads. Jeg mener kun 10-15% af pladserne fordeles internt, men hold mig ikke oppe på det.

Jeg husker sågar at der var et år hvor en “ekstern” kom til Japan, en af de mest søgte pladser, så søg gerne! Det koster dig intet, medmindre du kommer afsted. Du er altid velkommen til at skrive hvis du vil vide mere eller komme til månedsmøde hvor du kan få noget information fra vores LEO, local exchange officer.

Hej. Tusind tak for informationen-det lyder rigtig spændende, og jeg vil bestemt overveje at søge. Bare lige et hurtigt spørgsmål: Hvis jeg ikke bliver tilbudt nogen exchange, får jeg så exchangegebyret tilbagebetalt?

På forhånd tak for hjælpen!

Ja det gør du! Du kan tænke det som depositum, som du refunderet hvis ikke der er plads :))