Faceshield, hvor?

Hej,

Med sommerferien stående for døren, må det være på tide at få fat på et nyt faceshield.

Er der nogen der ved om man kan få et sponsoret et eller andet sted fra.

Jeg synes at 25 stk. fra laerdal er lige i overkanten - så vild en ferie regner jeg trods alt ikke med 8)

Medshop har nogle forskellige mund-mund barrierer og “Life Keys”.

http://www.medshop.dk/index.php?cPath=65

Husk at det ikke er alle der egner sig til våd genoplivning

Husk at fra i ERC 2005 Manualen, er Faceshield ikke længere anbefalet.

Men en pocket mask er.

Eneste sted i hele europa hvor man stadigvæk bruger faceshield, er i Norge… :slight_smile:

mvh
svend

Nu er jeg ikke voldsomt bange for at få sars… :wink:

Men, sådan en pocket mask ville ikke være dum at have ligge i tasken.

Thanks

Det var ikke så meget sars jeg tænkte på.

En person kan jo godt ligge med slim, blod, skumsvamp og ½ lørdagskylling i luftvejene. Så kan man godt komme til at smage på herlighederne selvom man tror et faceshield beskytter.

medshop har en CPR pocket mask. Den ser meget praktisk ud. Har dog ikke selv købt endnu.

Er det ikke lidt hysterisk med en sådan maske?

Jeg mener der er vel en grund til at man har ændret guidelines så kompression spiller en større rolle og det er vel fordi cirkulation er vigtigere end ventilation…

  1. hvad er ods for at støde ind i et hjertestop?
    I mit 29 årige liv har jeg end aldrig oplevet nogle falde om på gaden (jeg sidder nok for meget inde ved comp. :-p)
  2. hvad er ods for når det sker at det inkluderer

Og der vil jeg nok anbefale fjernelse af fremmedlegmer frem for ventalation initialt…

I skal nok høre om det når jeg oplever et hjertestop i civilt…

@ Dr.Lector. Nu nævner jeg også kun sars da det er omtalt i ERC :lol:

@ Frold. Tjoo. Jeg har tidligere gået rundt med et faceshield, og aldrig fået brug for det. Men skulle situationen opstå, vil jeg synes det vil være rart med en barriere mellem mig og patienten. Naturligvis pga. div. kropsvæsker - og kyllinger? - men også fordi jeg er sikker på der vil være lettere af fange en tilskuer til at blæse i en barriere end direkte i patienten.

Ja, jeg forstår jo godt tanken…