Jeg er meget i tvivl om hvordan FADL fungerer med SPV-kursus, så jeg opsamlet mine forvirrede tanker i én tråd
Er det et krav at være tilmeldt som medlem hos FADL (139 dkk/pr. måned for Odense), for at kunne få et eventuelt studiejob?
Hvad er basislønnen hos FADL? - det har jeg svært med at finde på hjemmesiden.
Er det urealistisk for en 1.semester studerende at få et studiejob som FADL-vagt?
Hvornår kan man søge SPV-kurser i Odense, da det virker på hjemmesiden, at der er ingen tilgængelige lige PT. Er det først til studiestart de kommer frem? (eller er det mon fordi jeg ikke er tilmeldt endnu?)
For at kunne tage spv-vagter (/fadl-vagter) skal man første tilmeldes spv-kursus og bestå dette.
Det er ansøgning ligesom til et alm. job.
Det er ikke et krav at være del af FADL. I hvert fald ikke i Odense.
~167 kr i timen. Så er der diverse tillæg.
Overhovedet ikke. Men spv-kurset tager to aftener om ugen i 6-7 uger. Det kan være meget hvis man også skal bruge energi på at falde til i uni-livet og detage i de mange sociale aktiviteter ( som begge også er vigtige )
I Odense er det Vagtordningen og Region Syddanmark der står for spv-kursus.
Der er et nyt kursus ca. hver måned med ~16 deltagere. Det burde blive slået op på deres hjemmeside snart, hvis de har et i september.
Eller kan du evt. blive del af SDU-medicin gruppen på Facebook. Der reklamere de nogen gange for dem
Umiddelbart ser det ud til at de ikke har nogle ledige kurser i Odense (eller nogen steder overhovedet) på linket: FADL - Kurser i OKF - men håber det kommer frem senere!
Jeg skal nok holde øje med facebook-gruppen Vil bare ikke undgå at misse ansøgningsfristen for holdet i september.
Du er ikke ansat under FADL men Vagtordningen Region Syd som SPV (hvis vi snakker SDU). Find dem på Facebook for at følge med i opslag om kurser for medicinstuderende:)
Tusind tak for svaret Nedoeh og ATPasen Jeg tænker jeg tilmelder mig på holdet i september!
Ved I måske om det kræver erfaring at få en plads? Jeg har kun arbejdet som tutor og pikoline i en tandklinik, og om lidt tager jeg på sommerskole på et sygehus…
Hej flowr, nu er jeg i region nordjylland, så det kan være at det samme ikke gælder.
Men ved os blev der primært kigget på ens motivation for ansøgningen samt mængden man havde lyst til at arbejde. Det virkede til mange tog kurset uden at tage vagter… Det vil de gerne undgå
Hej Sofie1715,
Tak for hjælpen! Bliver man i øvrigt lønnet under SPV-kursus? eller har jeg misforstået det? Jeg ønsker nemlig gerne at tage vagter senere hen.
Vi blev ikke lønnet under selve kurset, men når man havde haft 200 timer, så fik man løn for 41 timer for kurset. Det er for at sikre at folk tager vagter.