Fadl sygeplejevikarkursus

Hej

Er der nogle, der kan fortælle lidt om hvordan eksamen i Fadls sygeplejevikarkursus foregår?

På forhånd tak.

Jeg tog kurset for længe siden (8 år!!) men dengang sad vi alle i samme rum og svarede på spørgsmål på et ark papir. Jeg tror måske der var 25 spørgsmål af forskellig art. Er der noget særligt du vil vide?

Hvor mange forkerte måtte i maks have og var testen svær?

Jeg kan ikke huske hvor mange vi havde forkerte, men der var vist kun en der ikke bestod, og vedkomne tog bare testen igen umiddelbart efter. Testen var ikke spor svær, men det er nok en god ide at læse bogen.

Nu jeg tænker over det, var der også en “mundtlig” prøve, hvor man skulle gennemføre en case, med en patient. Enten psyk eller somatisk, hvor man skulle tage imod patienten og herefter “opdage” nogen fejl der var opstillet. Fx et lukket drop, eller en kniv i sengen hos en psyk patient. Der ud over skulle man vise at man kunne gennemføre det de dengang kaldte et “2-minutters-tjek”. Alt i alt en meget simpel prøve, der kunne afsløre om man var helt væk fra vinduet.

De kræver, i min optik, ikke meget af de studerende :slight_smile:

1 Synes om

Tak for svar.

Kan du beskrive lidt mere hvordan den mundtlige prøve foregik. Vidste du på forhånd hvad du skulle eller hvordan?

Som skrevet så får du en patient, med en tilhørende case. Patienten er en figurent, somregel en ældre medicinstuderende ansat af FADL. Selvfølgelig fortæller de en hvad man skal gøre til prøven, ellers ville det være lidt tarveligt.

Hvor langt er du på kurset?