FADL-Vagt fra start

Hej Studmed.

Som jeg har forstået det, så er det muligt at blive FADL vagt allerede fra første semester/modul, og hvis dette er forstået korrekt, så ville jeg gerne høre om fordele og ulemper ved dette?

Jeg synes selv, at det er interessante er praktisk erfaring, og naturligvis de ekstra penge man kunne få med i regnskabet, men er samtidig også bange for om det måske var at tage munden for fuld, hvis man startede lige på og hårdt?

Der kommer højst sandsynligt ikke nogle lettere moduler, hvorfor jeg også er tilbøjelig til at tage det nu, men er der nogen som har erfaringer med dette?

Starter på SDU 1. Semester på mandag.

Jeg er lige med på en lytter. Er i samme situation som dig…

Jeg vil anbefale jer at tage det i løbet af modul 1 eller 3, da de er rimelig overkommelige. Modul 2 er væsentlig hårdere end modul 1, og modul 4 meget værre end modul 3.

Held og lykke med jeres studiestart, og i kan i hvert fald starte med at se frem til en fantastisk weekend :slight_smile:

Er der nogen der har erfaring med dette på 1. semester KU? Har nemlig de samme spekulationer som jer andre :slight_smile:

Lige sådan et svar jeg ledte efter Ilmer!

Mange tak!

@anonymous

Du kan sagtens tage det på 1. semester på KU.

Min anbefaling er at tage det hurtigst muligt, 1. semester er der hvor du nok kommer til have mest “fritid”.

Alt på FADL-kurset er obligatorisk, derfor skal du være opmærksom på, at undervisningen på kurset ikke rammer oveni nogle af de obligatoriske øvelser du skal have på UNI, (Du skal vist kun have 2 øvelser på 1. semester). Det er muligt at bytte øvelser med andre, men kan være lidt besværligt., og der er en del flere øvelser på 2. end på 1. semester.

Held og lykke med det :slight_smile:

@MathiasG

Tusind tak for dit svar! :slight_smile:

Nu har jeg indsendt min tilmeldning og så hopper jeg på SPV-kurset der kommer. Har du selv taget det på 1. semester? Hvis ja, var det så en ulempe at man ikke har fået så meget undervisning fra UNI, eller kan man gennemføre kurset uden de store problemer?

Du skal ikke være bekymret over ikke at have haft så meget undervisning - niveauet på kursus kræver absolut ingen forudsætninger andet end at have læst den bog du får udleveret når du bliver optaget. Jeg vil også klart anbefale dig at prøve at få det på 1. semester (det gjorde jeg selv, og det er 100 % til at overskue), men du er langt fra sikker bare fordi du søger. Rigtig mange af de 1. semester-studerende der søgte kurset sidste semester fik det ikke, og det betyder at de fleste af dem nu søger som 2. semester-studerende - og så har de førsteret. Bare så du ikke sætter næsen for højt op efter at få det med det samme :slight_smile:

@chenkel

Tak for dit svar, var nemlig meget i tvivl omkring det faglige niveau, men det er godt man ikke er så hæmmet af at være ny studerende :slight_smile: Det er dog træls at det er svært for studerende på 1. semester at få adgang til kurset, da det er der man har mest tid. At ældre studerende har fortrinsret er forståeligt nok, men var jeg ikke klar over, så tak for informationen! :slight_smile: