Fadl

Hej alle sammen

Beklager min tråd nummer 2 på anden dag, men jeg har lige et par spørgsmål vedr. fadl, som jeg håber I kan hjælpe mig med. Som så mange andre nye studerende (er lige begyndt) kunne jeg da godt tænke mig et studiejob så man har lidt ekstra penge eller kan spare, men jeg har også lidt en del indlæg herinde om, at det er svært at få vagter, hvis man lige er begyndt på studiet.

Jeg tænker dog, at det kunne være en god idé at tage SPV-kurset, nu hvor jeg ikke har super travlt. Ved i hvor ofte fadl udbyder kurset?

Hvad tænker i? Og hvad anbefaler i? Jeg er dog sikker på, jeg ikke melder mig ind i denne måned, da jeg slet ikke har pengene til det. Studiestart er DYRT. :stuck_out_tongue: :huh:
Andre gode råd ville også gøre mig glad :slight_smile:

Hey :slight_smile: Tillykke med studiepladsen. Kan du tilkendegive hvor du læser henne? FADL Århus, Odense og KBH er nemlig tre vidt forskellige ting :stuck_out_tongue: f.eks. er det ikke længere FADL Århus der står for vagtbureauet i jylland - Ved ikke om det også er tilfældet de andre steder. Dertil bør du også vide at du betaler pr. semester og ikke pr. måned og jeg ved at man nogle steder skal tilbagebetale for den studietid man ikke har været medlem, når man vælger at melde sig ind.
Men jeg vil da helt klart anbefale dig at tage kurset hvis du har tid. Uanset hvad er det rigtig lærerigt :slight_smile: Du skal dog forberede dig på at læse omkring 250 sider før du kan starte kurset og at det er et kursus på ca. 70 timer samt to hele dage på følgevagt ved en sygehusafdeling før du kan tage din første vagt. Det er heller ikke alle der finder selve arbejdet lige spændende, men det er bestemt en god måde at tjene penge på.

Undskyld for visse uklarheder (:
Jeg læser i Århus og har netop fået at vide af Mignon, at man ikke skal betale, hvilket jo er udmærket.

Jeg har pt. meldt mig på, men konsekvensen vil bl.a. være, at jeg bliver nødt til at fravælge eller bruge meget mindre tid på min fritid.
Jeg er slet ikke i tvivl om, at SPV-kurset vil være lærerigt og spændende, men jeg tænker, at det måske er bedst at fokusere på overgangen til universitetsstuderende og at netop bestå 1.semester, som jeg tænker meget på i øjeblikket. Når det så er sagt, tænker jeg, at 1.semester nok er det bedste tidspunkt at gøre det på og jeg kunne uden tvivl bruge de ekstra penge :stuck_out_tongue: