Fået vinterstart (KU), lidt uforventet

Hej!

Jeg er 20 år gammel (blev lige 20 her i juli) og har fået tilbudt en plads på KU Medicin med vinterstart i februar 2027.

Jeg var ret sikker på, at jeg ville komme ind, da jeg havde et gennemsnit på 11,5, så jeg havde planlagt mit næste år ud fra, at jeg skulle starte allerede 1. september. Jeg havde dog fuldstændig overset ordningen med aldersfordelt studiestart.

Rent praktisk ville det passe mig klart bedst at starte til sommer, så jeg er nysgerrig på, hvilke muligheder der er for eventuelt at bytte studiestart med en anden.

Samtidig er jeg dog blevet lidt i tvivl om, hvorvidt det overhovedet er en god idé. Hvis jeg starter til sommer, kommer jeg sandsynligvis til at være blandt de yngste på holdet, mens jeg ved vinterstart vil være sammen med flere på min egen alder.

Hvad tænker I? Er der nogen, der har erfaringer med at bytte studiestart eller med forskellen mellem sommer- og vinterholdene?

Jeg ville helt klar vente til Vinterstart.

1. Det er svært at blive overflytte til sommer, en smule nemmer den anden vej.
  2. Det er rart at få den ekstra tid til at modnes og selv du selv tænker du er klar.
  3. Brug tiden på nogen du synes er rart. Tag ud og rejse, tag på højskole eller tjen en masse penge inden du starte. Giv dig selv plads til at være ung, inden hamsterehjulet begynder at trille.
  4. Tror du bliver glad for i her mere sammen aldere på vinterestart
1 Synes om