Faggennemsnit på AAU kvote 2 medicin

Hejsa. Jeg er meget nysgerrig på hvad sidste års faggennemsnit på kvote 2 var på medicin i Aalborg.. jeg var selv i studiepraktik tilbage i oktober 24, dog på medis, og en af de studerende på medis fortalte at faggennemsnittet var 12,5 i kvote 2. Men kan det seriøst passe? At faggennemsnittet på kvote 2 i Aalborg er højere end det normale gennemsnit på kvote 1??? Hørte også at ved studierelevant arbejde ville faggennemsnittet hedde +2,5, så man altså skulle have et faggennemsnit på 10 og så studierelevant job der gav +2,5, så den ender på 12,5??? Har jeg hørt forkert/misforstået noget? Synes det virker meget mærkeligt, og er da godt nok lidt nervøs med et faggennemsnit på 7,1 cirka… håber nogen kan hjælpe med lidt viden <3

Summen af fagsnit og point for relevant erfaring har ligget omkring 12,5 de sidste år.

Dvs man som minimum skulle have et fagsnit på 10, hvis man fik maksimal point (2,5) for erfaring.

Tak for svar! Må jeg spørge hvor du ved det fra?

Peter Ilsøe har indsamlet data fra ansøgere gennem flere år. Du kan finde hans værker rundt omkring, bl.a. her og i Facebook-gruppen “kvote 2 medicin SDU og AU”

Her fra 2024. Det skal tages med et gran salt, da oplysningerne ikke er verificeret.

Tusind tak for svar, jeg krydser alt der krydses kan for at jeg kommer igennem nåleøjet :crossed_fingers:t3::star_struck: