Farmakologi og studiejob

Hej
Jeg læser i 1.semester og har emnet Farmakologi. Jeg har prøvet at læse om mange metoder og har prøvet mange af dem, men lige det her med at huske, fungere dsv ikke for mig. Jeg vil gerne derfor høre om, hvordan folk kom igennem det her med at huske mange medicinske principper og termer, og hvad jeg skal fokusere på præcis i dette emne?

Derudover vil jeg gerne spørge om hvordan man læser til eksamen på uni, når man nu har et stort pensum man skal kunne.

Mvh
Mohammad Altaleb

Det bedste råd, tænker jeg, er, at du finder din egen vej :slight_smile:

1 Synes om

Repetition, Repetition, Repetition!! Det er det bedste!
Lav huskeregler for dig selv. Det er helt klart det bedste.
Jeg havde tit billeder eller grafer som jeg huskede, og dermed “huskede” det ud fra det :wink:

3 Synes om

Jeg gør det, at jeg tager noter til læringsmålene under forelæsningerne og sørger for at kunne alle læringsmålene inden jeg går op til eksamen. Det er læringsmålene de tester en i til eksamenerne.

Når jeg skal indlære stoffet, læser jeg det, ofte mange gange, til jeg forstår det og kan gengive det med egne ord. Jeg går også op til tavlen og skriver tingene og tegner fx histologi præparaterne, da det er en god måde at huske dem på. Og øver mig i at spotte dem inde på Virmik.

Jeg læser de sider og bøger der er angivet på læselisterne.

Jeg kan godt lide at “lege lærer” og undervise andre i stoffet. For så sidder det bedre fast. Jeg er dog ikke lærer, men bruger med glæde andre som “prøvekaniner” til at repetere overfor. Det gælder både min mor og de andre hænne på studiet. Samt gerne underviserne hvis jeg møder dem på gangene eller i kantinen. Det er fedest at gøre overfor nogle som kan rette mig hvis jeg kommer til at sige forkert. For så lærer jeg det. En god ting ved at sige tingene højt er også at hvis der så er noget jeg ikke synes jeg kan huske, så finder jeg bøgerne frem og læser det igen og øver det pågældende ekstra indtil det sidder.