Feedback på motiveret ansøgning og CV

Hej alle sammen,

Jeg har gjort mit bedste for at være i god tid med ansøgning til optag sommeren '15.
Som I nok kan se på mit CV og motiverede ansøgning retter den sig mod Københavns Universitet.

Jeg håber meget at nogle af jer vil tage jer tiden til at læse det igennem, og hvis muligt komme med feedback.

Mange tak for jeres tid og hjælp :slight_smile:

Synes faktisk det ser ganske fornuftigt ud. Kom selv ind på kvote 2 i år på KU. Det eneste virkelige kritiske jeg har er at du skal få dit CV til at se bedre ud. Indholdet er godt, men det er ikke som sådan indbydende. Men derudover er du helt sikkert på rette vej!

En lille sidenote: Jeg ville nok ikke nævne mit karaktergennemsnit fra gymnasiet. De kan allerede se det og det er ikke det der bliver lagt vægt på det på kvote 2.

Held og lykke med det hele!

Jeg er enig med sasxa. Din ansøgning indeholder nogle gode ting men dit CV skal du arbejde på. Det skal vise præg af at du har brugt tid på det og gjort dig flid. Så er det bare at blive ved med at udvikle din ansøgning til du er 100% tilfreds med den, og der gør du rigtigt at være i god tid :slight_smile: Søger selv ind på kvote 2 i år og gør også mit bedste at være i god tid. Du må have hæld og lykke med det! :silly:

Jeg har skimmet din motiverede ansøgning, og den ser rigtig fint ud. Flot!
Til gengæld er jeg enig med de andre i din CV-problematik. Det er nogle fine ting der står, men man har ikke noget overblik.
Generelt skal man holde sig fra måneder (evt. skrive det i parentes bagefter), men holde sig i årstal, så læseren har et nemt og hurtig overblik.
Du er velkommen til at se mit CV på Dropbox - CVengelsk.pdf - Simplify your life. Det er et “grund-CV”, og jeg vil ofte skære meget ned på diverse kurser etc, men som så meget andet, så gælder det om at få en masse med, og efterhånden, som du får flere “tunge” ting med, så ryger andet ud.
Jeg siger ikke at mit er perfekt, men det er sat op ud fra de erfaringer/kurser/gode råd, jeg har fået gennem tiden indenfor sundhedsvidenskab.

Held og lykke !

Tak til jer begge (sasxa og Koch) for jeres feedback!

Dog har jeg et spørgsmål til jer: synes I at det er opsætningen af mit CV, som ikke fremstår overskuelig, eller er der for meget tekst på for lidt plads?

Igen, mange tak for jeres hjælp :slight_smile:

Hmmm…havde skrevet her inde men det ser ud til at det ikke har lykkes. Jeg er enig med de andre. Din ansøgning er fint skrevet og indeholder en masse gode ting, men dit CV skal du arbejde mere på. Det skal bære præg af at du har brugt tid på det og gjort dig flid. Så er det bare at blive ved med at arbejde på din ansøgning til du er 100% tilfreds. Jeg søger selv ind på kvote to nu i marts og er ligesom dig startet tidligt med at skrive, det tror jeg kan være smart :slight_smile:
Alt held og lykke herfra!

Hej igen
Mht. CV, så gør det ikke noget med lidt tekst især når du holder det nede på 1 A4 side. Det var noget andet hvis du havde et meget langt CV på 3-4 sider, hvor over halvdelen var en masse forklarende tekst - det kan man altid spørge indtil. I dit tilfælde er det helt fint :slight_smile:

Så prøv at ændre lidt på din opsætning, og smid det op igen, så er der sikkert nogle der vil kommentere :slight_smile:

Hej alle sammen,

Jeg har forsøgt at lytte til nogle af de foreslag som I er kommet med ift. ansøgningen (faktisk både den motiveret og CV’et).
Derfor ville jeg sætte stor pris på hvis der var nogen der havde overskud og lyst til at læse det igennem (igen) og komme med ny feedback.
For CV’et har jeg forsøgt at arbejde lidt med layout, og har ændret lidt på opsætningen af det. Håber det er mere overskueligt nu.
Med den motiveret ansøgning har jeg forsøgt at gøre den mere ‘reflekterende’ i forbindelse med mine erfaringer og oplevelser, som jeg kan forstå er en vigtig del af ansøgningen (ihvertfald for KU).

Håber der er nogen der gider at tage sig tid til at læse det igennem.
Jeg takker mange gange for jeres hjælp, og undskylder den sene tilbagevenden. :slight_smile: