Feedback tak, til min mot. ans. 2008

Hej,

Jeg vil gerne have noget feedback på min motiveret ansøgning til KU. Den er sent ude, og den bliver sendt tirsdag efter den har været igennem jer og flere kilder.

Er den for lang? Den fylder ikke KU’s side ud, skal den være længere? Derudover har jeg ikke dansk ordbog i word, så stavefejl er gratis.

Jeg takker på forhånd :slight_smile:

Jeg ansøger hermed om optagelse på lægevidenskab ved Københavns Universitet.

Jeg er 19 år og fra Århus. Sidste sommer blev jeg matematisk student ved Langkær Gymnasium.

Siden min barndom har jeg altid været fascineret af lægefaget. Specielt bare tanken om at hjælpe andre, og derved se den glæde de kan få ud af min hjælp har været afgørende. Tildels kan det skyldes at der altid har været flere personligher i min familie der har haft lægefaget som deres fag. Interessen for den medmenneskelighed de har givet mig, er grunden til at jeg altid prøver på at hjælpe mine medmennesker så meget jeg kan. Det smil på læben som kan redde deres dag, prøver jeg at finde frem.

Min fascination til naturvidenskab og kommunikation har været grunden til at jeg valgte matematik, kemi og engelsk som mine valgfag på gymnasiet. Dette gav mig også muligheden for at søge direkte ind på lægevidenskab

,som var meningen med mit valg af ungdomsuddannelse. Jeg har altid haft disciplinen til at kunne fuldføre det arbejde jeg skal og vil udføre. At give op på mine forhåbninger har aldrig været en mulighed, og jeg vil kæmpe til det sidste.

Efter at jeg blev student valgte jeg at holde et års fri for at rigtigt at gennemskue hvad jeg vil være, og opleve verdenen ud fra et andet synspunkt end studiernes. Et selvstændigt og erhvervsmæssigt synspunkt. Derfor har jeg siden da arbejdet i butik, ikke for at sælge, men for opleve kundekontakten, den menneskelige kontakt.

Jeg ved hvor svært det er at fuldføre denne uddannelse, hvor meget der skal til, og hvad der skal printeres for at kunne overhovedet følge med. Det er en lang uddannelse, og jeg har tålmodigheden til at fuldføre den. Derudover jeg har endda tiltænkt mig at forske i et år, for at få den ekstra erfaring som uddannelsesperioden ikke giver. Senest er det min bror der har været gennem denne process. Diskussioner om studiet med ham har givet mig megen indsigt om hvad der venter, noget jeg endnu ikke har fundet på en hjemmeside eller et vejlederbesøg. De 12 semesterer det tager vil være de hårdeste i mit liv, men den viden jeg vil få er hvad jeg brænder for. Den viden om kroppen vil hjælpe mig til at kunne hjælpe andre, redde et andet menneskes liv, være med til at forbedre mine medmenneskers livskvalitet. Prisen vil være blod, sved og tårer, men den pris er jeg mere end villig til at betale.

Efter mit turnusforløb vil jeg videreuddannes til ortopædkirurg, et speciale der har fået min opmærksomhed. Ortopædkirugi er et spændende område af lægevidenskaben, og jeg vil gerne være en del af denne meget direkte helbredelse af medførte eller erhvervede lidelser i bevægeapparatet.

Jeg føler min motivation giver mig den nødvendige personlige stabilitet for at klare et langt
studie som lægevidenskab, med alt hvad der skulle indebærer af store lektier, studieforpligtelser og almindelige livsudfordringer der måtte forekomme.

Hej med dig!

Du bør læse de mange motiveret ansøgninger igennem (dem er der mange af her på denne portal) de vil kunne inspirerer dig. Den ansøgning du har skrevet har ikke ret meget med en ANSØGNING at gøre. Du fortæller hvad du har lavet og fortæller hvad du vil.

Har du overvejet hvordan du kan bruge de erfaringer du har i forhold til selve studiet? Har du læst studieordningen igennem for at skabe overblik over studiet?

HUSK DET ER ET STUDIE DU SØGER OG DU SKAL VISE AT DU KAN BRUGE DINE ERFARINGER I FORHOLD TIL DET STUDIE. (FORKUSERE KUN LIDT PÅ HVAD DU DRØMMER OM OM 10-15 ÅR NÅR DU ER FÆRDIG MED STUDIET, DINE INTERESSER KAN ÆNDRE SIG MANGE GANGE)

Du har travlt, på fredag er det sidste chance i kvote 2 og du mangler at skrive en ansøgning.