Femte forsøg med at komme ind

Hej folkens. Jeg har i 4 år prøvet mig ad forskellige vej til at komme ind på drømmestudiet, medicin, men dog uden held hver eneste gang. Jeg har prøvet kvote 2 i alle universiteter med undtagelse af Aalborg Universitet. I år skal jeg prøver for femte og forhåbentligt sidste gang med at komme ind via kvote 2. Her vil jeg satse mest på Københavns Universitet, da jeg nærmest fylder alle kravene . Jeg studerer til dagligt Klinisk Biomekanik på andet år på Syddansk Universitet. Bacheloren på Klinisk Biomekanik er næsten identiske med medicin. Jeg har klaret mig udmærket til de medicinske fag, hvilken har motiveret mig endnu mere til at læse medicin. Desuden har jeg arbejdet ca. 8 måneder i udlandet som sygplejer. Dvs. jeg ville kunne være en god kandidat til at komme ind på KU, men problemnet er, at jeg slet ikke ved, hvordan en god ansøgning i KU’s øjne ser ud. Derfor vil jeg bede folk, som har prøvet at komme ind på KU via kvote 2, til at hjælpe mig. Det vil betyde en masse for mig. Jeg brænder virkelig for at komme ind :slight_smile:
I kan kontakte mig på min mail som er: [email protected]

Findes der overhovedet nogle der læser biomekanik på sdu, som rent faktisk er interesseret i at blive kiropraktor, eller bruger alle det som et springbræt til at komme ind på medicin?

I og med, at SDU er det eneste sted i Nordeuropa som uddanner kiropraktorer, så giver det jo sig selv, at der må være nogen på uddannelsen, som er interesseret i at blive kiropraktorer.

1 Synes om

Hej, kan jeg spørge, hvorfor du ikke søger ind via kvote 2 i Aalborg. Da der er stort lægemangel i Aalborg, øger Aalborg kommune studiet med 50 pladser. Jeg kom selv ind via kvote 2.

Hvad var dit snit i adgangskravsfagene?

Hej Haroonkher! Jeg kan huske dig fra nogle af de andre år. Det er første år jeg søger Ind, dog henholdsvis i Århus og Odense Kvote 2. Du søger udelukkende KU i år eller hvordan?

Hey. Nej, jeg søger også SDU og Århus, men har ikke så meget tiltro til, at jeg kan komme ind disse steder.

Jeg tænker det er langt nemmere at komme ind på SDU og Århus fremfor KU.

KU har 57 pladser til 1700 ansøgere, så man skal virkelig skinne igennem. SDU tager den på optagelsesprøve?