Fik en dårlig karakter (synes jeg) til cellebiologi

Var til eksamen på 1. sem. og fik et 7-tal i år hvilket jeg er ret ked af. Ved godt at det virker ret dramatisk, men føler ikke at jeg kan blive en god læge hvis jeg ikke engang kan score et 12-tal for noget cellebio :frowning:
Føler også at jeg ikke kommer til at få nogen muligheder for forskning og heller ikke udveksling i fremtiden. Det er første ægte “karaktereksamen” og at klare det sådan…
Og så føler jeg mig virkelig også dum i forhold til alle dem der fik 10 og 12

Sorry for den her rant. Er bare skuffet over mig selv

Ingen spørger dig om din cellebioeksamen når du en gang har cand.med. titlen. Nyd din flotte karakter og kom videre i teksten.

3 Synes om

Jeg kan sagtens forstå, at et 7 tal virker “dårligt”, når man er vandt til 12-tallerne.
Det er dog slet ikke dårligt på uni, hvor de fleste falder 2 karaktere.
For at sætte det i perspektiv, så var der 2 eller 3 ud af 265 studerende som formåede at få 12 i cellebio.

Som Mignon siger, så er alle ligeglad med om du fik 7 eller 12 i cellebio, det kommer ikke til at påvirke, om du er en god eller dårlig læge.
Så nyd den gode karakter og en varm sommer!

2 Synes om

02 betyder, at en censor har bedømt, at man kan det, som er nok til at blive læge. At du har fået 7 betyder bare, at du kan det som du skal kunne som læge og mere til ift. den eksamen. Forståeligt at det er lidt af en lussing mod egoet, når man er vant til at få 12, men karakterer i gymnasiet kan slet ikke sammenlignes med karaktererne på medicin. Når 12-tals-eleverne er grupperet på ét studie, hvor en gennemsnitlig karakter er under 7 på bacheloren (vores snit i cellebio var omkring 4-5), er det klart, at niveauet er højt, og at forventningerne skal justeres ift. hvad man er vant til.

1 Synes om