Flashcards og notetagning

Er flashcards noget man benytter sig af på medicinstudiet i Danmark?

Jeg har set, at man bl.a. i USA er meget glad for at bruge flashcards til at huske de vigtige begreber og andre ting :=)

Har I tips og råd til studieteknik og notetagning? Plejer underviserne at uploade powerpoint-slides efter forelæsningerne? Hvis de gør det, er det så brugbart?

Hej Watermelons.

jeg vil sige at det afhænger helt af hvad det er for noget man sider og læser.
Nu ved jeg ikke om du skal læse på KU/SDU AU/AAU. jeg læser selv på KU :wink:

I nogle fag kan flash cards være rigtig gode fx hvis man skal huske anatomiske strukturer fx. navne på muskler,nerver,kar, jeg brugte det selv på 3.semester men igen det er meget forskelligt :wink: jeg vil sige de er rigtig gode til repetition og når man ikke lige orker bøgerne :wink:

tips og råd til studie-teknik er også ret individuelt nogle kommer til alle forelæsninger, alt holdundervisningen, andre kommer slet ikke og klarer sig fint. da kvaliteten og udbyttet af forelæsningerne variere meget.
underviserne uploader alle slides før semesterstart, og mange forelæsnings-slides er brugbare.

Jeg har selv benyttet rigtig meget af flashcards, og købt mig fattig i kartotekskort.

Jeg har derfor lavet flg side:
http://irecall.dk/

Hvor man online kan lave, repiterer huskekort.

mvh
Svend

Jeg har med succes brugt Anki til indlæring af lægemidler og mikroorganismer.

Tak :slight_smile:

Hører gerne mere

Anki :cheer:
mest fordi min søde læsemakker holder mig velforsynet af Anki kort der præcis passer til det vi lige laver :slight_smile: