Føler mig gammel :(

Hej,
Jeg har lige fået tilbudt standbyplads på medicin til vinter. Kan altså tidligst starte til vinter og sandsynligvis først om et år.

Mit store problem er, at jeg føler jeg er meget anderledes end dem der ellers starter på medicin. Jeg blev student i 2005 som 18-årig og har siden da læst psykologi på uni i 2 år, læst sygeplejerske i et halvt år og suppleret op i de fag jeg manglede…og nu er jeg sgu 23 og føler mig som en olding!! Det er uudholdeligt at skulle vente et helt år på at komme ind på det studie jeg endelig har fået modet til at søge ind på. :cry: :cry: :cry:

Jeg når at blive 24 inden jeg starter og altså ca 30 når jeg er færdiguddannet hvis jeg stryger lige igennem…er det meget unormalt? Og tror i jeg vil føle mig meget udenfor på studiet pga de par år jeg er ældre end de fleste?

Det hele virker lidt håbløst lige nu, da jeg havde satset på at komme ind i år og nu skal ud at finde arbejde. Findes der forresten nogle specielle muligheder for studierelevant arbejde som kommende studmed, med bevis på optagelse? Kan man tage FADL? Eller måske blive forskningsassistent?

Alle input er velkomne.
Tak

først må jeg si GRATULERER!
jeg kan forstå at du heller ville begynt å studere med en gang- men, nå har du jo mulighet til å jobbe, og tjene penger som vil komme godt med når studielivet begynner.

og nei, 23 år er vel ingen alder? andre har vært i 30-årene da de startet på medisinstudiet. de har klart seg helt fint! :slight_smile:

marianne :slight_smile:

Hejsa