Føler mig ikke tilpas i studiet

Hej derude
Jeg skrev et debatindlæg her for ikke så lang tid siden om, at jeg havde en dårlig studiestart, hvor jeg følte mig meget ensom. Denne følelse er ikke hel gået, og selvom jeg nu kan snakke med flere, så føler jeg, at det her studie allerede er ved at destruere min selvtillid og min personlighed. Jeg har pludselig fået svært ved at være med andre og snakke med andre. Og så tvivler jeg konstant på mig selv og om dette er det rigtige studie. Jeg går kun på 1 semester og hygger mig slet ikke, når jeg sidder og læse op til eksamen. Det er lidt som om, at gløden er væk, hvis den overhovedet har været der. Nogen, der har gode råd? Jeg vil helst ikke droppe ud og fortryde det senere, fordi jeg heller ikke har en plan B…

Hvilket Uni er du på?? du er velkommen til at skrive privat :slight_smile:

1 Synes om

Har haft det sådan siden 1. semester og jeg læser på snart 9. semester. Det er anderledes på job end på studiet. Jeg får altid rigtig gode sociale oplevelser i klinik. Der er så mange på studiet at man bliver “tabt” i mængden.

Hej jeg er på KU? Er du også det?

Jeg kan heller ikke se mig selv andet end læge, og jeg elsker miljøet, men hvordan skal jeg igennem 6 år, hvis det bliver ved med at være sådan??

Ja det er jeg :slight_smile: starter på 9. semester her efter sommeren. Du er velkommen til at skrive privat så kan vi prøve at snakke lidt om det hele. Tror ikke du den eneste der har haft den følelse… men derfor skal man ikke gå rundt og ha det sådan.

Hey
Jeg går også på KU, har det på samme måde :pensive:
Du er velkommen til at skrive privat

Hva semester er du på?

Jeg går på 1. semester

Du er også velkommen til at skrive til mig privat hvis det er… Jeg går på 9. efter sommer og kan komme med nogle gode ideer til jer… kender en del der har stået i samme situation så det er absolut ikke unormalt :slight_smile:

1 Synes om

Hej Sasxa,

Jeg er også meget interesseret I at høre dine gode råd, da jeg står i lidt af samme situation på 3. semester.

Btw. fint oplæg Hanna!

Du er velkommen til at skrive til mig :slight_smile:

Kære alle
Jeg har heldigvis fået løst det meste. Jeg føler mig meget mere tilpas nu og har en fantastisk læsemakker, og alt kører som det skal. Jeg har desuden tilmeldt mig en mentorgruppe hos pusterummet, og jeg har mødt dem en gang og har fået snakket om dette problem med dem. De kunne alle forstå det og havde det på samme måde. Desværre er det nok bare sådan, at hvis man er en smule anderledes, så kan man bliver holdt uden for, og jeg endte som en outsider, men jeg går rundt med outsiders og har det super godt med dem.

5 Synes om