Hej folkens,
Så er man lige blevet student! 3 lange “corona-år” er endelig færdiggjort og nu er det tid til at komme ud i den virkelig verden.
Jeg har søgt ind på kvote 1 på KU, AAU og AU med et snit på 9,9, hvilket jeg stærk regner med, at jeg ikke bliver optaget på. Har dog også søgt stand-by på AU, hvor jeg håber drømmen om optagelse bliver til virkelighed!!
Nok om det, igen jeg regner ikke med at komme ind i første runde, og satser på kvote 2. Lige nu har jeg beregnet mit fagsnit i matA, danskA, EngA, kemiB og fysB til at være 8,99 (eller måske afrundet til 9,0?).
Føler ikke det er nok til AU, og har læst lidt rundt at man potentielt kan forbedre sit fagsnit med 0,5, 1,0 eller 1,5. Jeg er villig til at arbejde godt og grundig på at få den højeste bonus, så ville spørge om hvad man potentielt kunne gøre før dette kan lade sig gøre?
Har selv fundet ud af, at man kan arbejde på f.eks. plejehjem for at have “relevante kvalifikationer” for at forbedre fagsnittet. Dette er selvfølgelig en mulighed, men kan det være, at der skal mere til for at få den største bonus?
Der er selvfølgelig også uniTESTen man kan ace, men hellere mere forarbejde med at forbedre fagsnittet end at satse på en god score i testen!
God dag!!