Forbedring af Fagsnit

Hej

Jeg vil høre om, om det er muligt at læse nogle fag, helt konkret Matematik A og Fysik B om i sommerferien, mens jeg går på en videregående uddannelse? Hvis ja, er der nogen der har erfaring med dette? :slight_smile:

Jeg spørger dette med henblik på at forbedre mit fagsnit ift. en Kvote 2 ansøgning, da jeg altid har haft et ønske om at læse medicin, men med et karaktergennemsnit på 9,2 samt fagsnit på 8,2 er det ikke helt muligt :sweat_smile:

Tak på forhånd :blush:

Jeg læste Mat A og Fysik B op på samme tid som lynkursus. Det tog mig 3 måneder, så det tvivler jeg desværre på du kan nå mens du tager en videregående uddannelse.

Mat A kan man nok godt tage som fjernstudie, og dermed selv bestemme tiderne. Fysik B skal man møde fysisk op da det kræver man har laboratorietid. Jeg vil anbefale dig at kontakte den nærmeste udbyder af enkelte fag og høre hvad de synes.
Måske de kan give dig nogle muligheder. :slight_smile:

1 Synes om

Tusind tak for svar, det vil jeg gøre :blush:

2 Synes om

Jeg tog fysik B som fjernstudie/online. Der var 2 labdage (9-18, placeret i weekender) og 2 labaftener (16-21 på hverdage). En fra min gruppe var i gang med en anden uddannelse ved siden af, så det kan man også godt :slight_smile:

2 Synes om

Super så blev jeg også klogere.
I de to byer jeg undersøgte det i, så var det ikke muligt desværre :slightly_smiling_face:

1 Synes om

Tusind tak for svar! Det giver håb - krydser fingre for, at det også er muligt på uddannelsesinstitutioner nær mig. :blush:

1 Synes om

Spørg studievejledning på det relevante universitet du vil søge om man nu kan forbedre sit fagsnit med supplerende kurser.

Mhv
Mignon

1 Synes om