Forberedelse til kvote 2 på SDU

Hejsa allesammen.
Jeg har tænkt mig at søge kvote 2 til marts, hvor jeg søger ind på medicin som førsteprioritet. Jeg vil høre, hvad I gjorde for at forberede jer, og hvilke metoder og tips, der har været mest effektive ift. uniTEST. Jeg er åbent over for alt, men vil helst gerne forberede mig så godt som muligt, og snarest muligt begynde. Hvad fyldte mest i uniTEST’en?
Mange hilsner!

Har du et højt fagsnit? Hvis ja, er AU udelukket?
Til dit spørgsmål, så vil jeg kun anbefale at øge din læsehastighed mest muligt.

1 Synes om

Mit fagsnit ligger på 7,5. Jeg udelukker intet, og jeg har en god læsehastighed, men jeg vil helt klart forsøge at øge den. Tusind tak for svar.

https://www.vcaa.vic.edu.au/assessment/vce-assessment/general-achievement-test/pastGAT/Pages/index.aspx

Jeg brugte denne hjemmeside meget op til unitesten og synes at det gav god øvelse :smile:

Ellers var læsning også noget jeg gjorde meget i.

Held og lykke :wink:

1 Synes om

Mit råd til selve testen er, at hvis du umiddelbart ikke kan svare på et spørgsmål inden for 15-20 sekunder, så gå videre og vend tilbage senere.
Virkelig vigtigt at komme igennem så mange som muligt og få point.

Og hvis du så stadig er helt lost senere, så gæt. Det skader ikke :slight_smile:

1 Synes om

Med det fagsnit skulle du have en score på 70 plus minus, hvor der maksimalt var 75 point tror jeg nok, hvilket de færreste fik. AU vil altså være meget svært at komme ind i, men ikke umuligt.
AAU (Aalborg) vil jeg direkte sige, at du ikke kan komme ind. Sidste gang skulle man nemlig have et fagsnit på minimum 9,6 + 12 års erhvervs/uddannelseserfaring.
Dine bedste bud må altså nok være KU eller SDU.
Har du overvejet at supplere dine fag, så du kan hæve dit fagsnit?

1 Synes om

Hej. Jeg har et fagsnit på præcis 7,5 også, og jeg er kommet ind til vinterstart på medicin SDU. Mit bedste råd ville være, at øve, som nedoeh også skriver, GAT testene. De minder om dem man ville få til unitesten, dog vil jeg sige at dem til unitest er sværere. Udover det, så øv din læsehastighed, fordi der er rigtig meget læsning du skal nå igennem på rigtig kort tid. hav også i mente, at du kun har et par minutter pr. spørgsmål, så vær forberedt på at springe opgaver over. Købte selv aspiri kursus, men tror umiddelbart ikke jeg ville anbefale det.

1 Synes om

Jeg har umiddelbart ikke overvejet at supplere mine fag, men det vil jeg nu begynde at overveje. Tusind tak for at bruge tid på at svare!

Tusind tak for dit meget brugbare svar. Det gav mig rigtig meget håb. Vil I/du umiddelbart anbefale at man begyndte at læse bøger for netop at øge læsehastigheden?

Ja begynd at læse bøger. Læs læs læs. Det kan ikke blive for meget

Har ikke selv prøvet aktivt at øge min læse hastighed før, dog vil jeg gætte på, at du kan finde en masse sider online, der er designet til netop at øge ens læsehastighed. Prøver at se om jeg kan finde nogle.

1 Synes om