Forberedelse til MCQ og MMI Medicin SDU Optagelsesprøver?

Jeg er allerede spændt, så spændt på at komme igang med Syddansk universitets Optagelsesprøver og deres Multiple Choice test og Multiple mini Interview og jeg vil gerne forberede mig så meget som det overhovedet er muligt sådan jeg er bedst inde i den tankegang jeg skal have på selve dagen.

I den sammenhæng ville jeg høre hvilke bøger i der er erfarne vil anbefale til træning op til prøverne, hvilken læsning ville i anbefale til at træne sig selv i at besvare præcist de spørgsmåls typer vi kommer i til Syddansk universitets optagelsesprøve

Venlig hilsen Henrik B.

Jeg vil ikke anbefale dig at læse nogle bøger til MCQ. MCQ består af opgaver, hvor du testes i, om du forstår hvad du læser, kan analysere det, om du kan regne og lign. Hvis jeg skulle anbefale noget, så lån nogle gådebøger på biblioteket, så kommer du lidt ind i stilen for nogle af opgaverne, er af typen “hvor mange gange skal 4 mænd gå over broen, hvis…”.

Hvis du går videre til MMI, vil jeg anbefale dig at du gør dig nogle tanker om studiet og dit ønske om at læse medicin. Derudover er det en god ide at læse nogle aviser, så du er opdateret i sundhedsdebatten.

Det forventes ikke, at du har læst en masse medicinbøger op til prøverne, det får du rig mulighed for når du starter på studiet. Men måske trænger dine engelskkundskaber til at blive opfrisket? mange af bøgerne på studiet er på engelsk.

Håber det var en hjælp