Hej,
Jeg er startet på medicinstudiet her til sommer, og har altså været i gang med anatomi siden i sommers (ny studieordning på KU).
For præcis en uge siden, gik det op for mig, at jeg OVERHOVEDET ikke er klar til anatomi eksamen til december. (Jeg har læst. Jeg har bare gjordt det på den helt forkerte måde, ift. udenadslæren.)
I momentet udløste det et panisk angstanfald, som varede ved i de efterfølgende dage, lidt on and off, hvilket bare forværrede min læsning. Det er dog ved at dysse lidt ned, siden jeg har snakket med en god studierådgiver, samt egen læge.
Nu hvor angsten er pakket nogenlunde sammen, så begynder mine praktiske overvejelser at fylde en del. Det er specielt med henblik på re-eksamen.
Jeg forsøger at se om jeg kan nå at læse 30/40% op til eksamen til december, og så håbe på at trække noget, som jeg lige akkurat kan skrabe op på et 02. (Yeah right…)
Jeg regner dog stærkt med at dumpe, og skal derfor op til en re-eksamen til februar.
Dette efterlader mig med 2 spørgsmål/bekymringer:
-
Jeg har god til at læse op hele januar, men re-eksamen ligger 3 uger inde i mit nye semester. Hvad er jeres erfaring med at læse til re-eksamen, samtidig med at starte nye fag op? Jeg er bange for sneboldseffekten; at jeg kommer yderligere bagud i mine næste fag.
-
Hvad er jeres erfaring med, at komme fuldstændig forkert fra start. Jeg har læst helt forkert, og er enormt frustreret over den situation jeg nu står i… Er det noget der kan rettes op på?
Vh.
En bekymret og forvirret ny studerende.