Forskelle på studiets opbygning i KU, AU, SDU

Hej Studmed

Til sommer søger jeg ind på medicinstudiet, men kunne så i den forbindelse godt tænke mig at vide om der er forskel på studiets opbygning i KU, AU, og SDU?

Med venlig hilsen
Troels

http://www.ug.dk/uddannelse.aspx?articl … undmedicin

Det lyder som om du i dén grad har sat dig ind i det studie du søger ind på!
Nu kan jeg ikke udtale mig om cand.-delen, men på bachelor-delen er der enorm forskel på studiets opbygning fra universitet til universitet. Der er et par fine posts herinde på studmed om det emne. God søgning - og held og lykke med optagelsen :slight_smile:

Der er jo, som du kan læse, et hav af forskelle de tre studiebyer imellem (både på byerne og uddannelsen). Jeg tror dog ikke, at der er den store foreskel på slut produktet. Så mit råd ville være at søge ind i den by du helst vil bo i.

Man skal dog lige huske, at Cand. Med’er fra Århus Universitet i løbet af deres læge karrierer kommer til at tjene signifikant flere penge end dem der er uddannet ved en af de to andre universiteter;)

[quote=“Mikkel_Malham”:1xywr0ar]Der er jo, som du kan læse, et hav af forskelle de tre studiebyer imellem (både på byerne og uddannelsen). Jeg tror dog ikke, at der er den store foreskel på slut produktet. Så mit råd ville være at søge ind i den by du helst vil bo i.

Man skal dog lige huske, at Cand. Med’er fra Århus Universitet i løbet af deres læge karrierer kommer til at tjene signifikant flere penge end dem der er uddannet ved en af de to andre universiteter;)[/quote]

Hvordan kan det være? Er det bare en joke, eller?

Jeg kan tilføje at dem fra SDU i reglen tjener mindst - men til gengæld er dem med de kønneste hustruer. :v:

[quote=“Trolleri”:2l9ifq3d]Hej Studmed

Til sommer søger jeg ind på medicinstudiet, men kunne så i den forbindelse godt tænke mig at vide om der er forskel på studiets opbygning i KU, AU, og SDU?

Med venlig hilsen
Troels[/quote]

Hej Troels,

Det der VIRKELIG betyder noget er eksamensrutiner.

SDU: Kvartalseksamen
KU: Halvårseksamen
AU: Helårseksamen

Jeg foretrækker førstnævnte, da man virkelig har eksamen hver gang et område er afsluttet, og så videre. På den anden side føles det virkelig også som om vi har eksamen HELE FUCKING TIDEN. Det er en smagssag, og jeg synes faktisk det er præferencen i eksamensrutiner der afgører valget bedst.