Jeg har lige lagt telefonen på efter at have talt med Studievalg kbh. De fortalte mig at det kunne være en god idé at sende forskellige motiverede ansøgninger til de forskellige universiteter (da jeg i mit tilfælde søger ind på alle 3). Jeg ville bare høre om der er nogen der havde erfaringer med dette, og hvis ja, om forskellen på de 3 ansøgninger simpelthen bare skal være, at de har mere fokus omkr. netop hvorfor man søger på det søgte universitet?
Ville også høre om der er nogen der har erfaringer med at medsende bilag i form af anbefalinger med i ansøgningen til Århus? (Spørger kun om Århus da jeg ved at KU og SDU ikke tager imod bilag.)
Man skal kun sende en motiveret ansøgning til Kbh. I AU kigger man kun efter højeste gennemsnit i mat, kemi, fysik, eng og dansk, mens man i SDU indkalder alle med en gennemsnit på over 6 ( ny skala) til test og dem der klarer sig bedst til en samtale. Derfor skal man ikke sende motiverede ansøgninger til AU og SDU.
Er der i øvrigt noget som helst kvalificeret gæt på hvad kvotienten bliver på AU i kvote2? Jeg har 10,2 og tænker sommetider at det må række, og så alligevel ikke, for der er sikkert tonsvis af ansøgere i samme situation som mig, der har okay karakterer i netop de fag.
Jeg tror du skal regne med omkring 12. Det eneste jeg har at sammeligne med, er det svenske system hvor man også kan forbedre karaktergennemsnittet. Der har alle mere eller mindre topkarakter i alle fag.