Forskningsår ? lokalisaton

Hej alle - som overskriften lyder: kan man tage et forskningsår i København, hvis man studerer på SDU og evt. kombinere det med kandidatspecialet. Jeg er for nyligt blevet tilbudt en stilling som forskningsårsstuderende ved et hospital i København, som jeg kan bruge ved kandidat speciale - men kan man have en vejleder der ikke er tilknyttet SDU???

Det tror jeg da sagtens du kan. Men hvorfor ikke forhøre dig hos de faglige vejledere? Sådan noget må de vide :+1:
Håber at du får svar, og giv gerne en melding herinde hvad du finde ud af :blush:

Dbh.
KmK

1 Synes om

Jeg har været i kontakt med de faglige vejleder som siger, at der er krav om at man har hovedvejleder på SDU, men at det muligvis kan lade sig gøre hvis vejleder fra København tager kontakt til en hovedvejler på SDU. Såå ja det er ikke umuligt i hvert fald :smiley:

2 Synes om

Det burde helt bestemt kunne lade sig gøre med en SDU-hovedvejleder. Er selv forskningsårsstud. i KBH men læser i Aarhus. Uden kendskab til uddannelsens opbygning på SDU og formalia vedr. forskningsår, forestiller jeg mig, at kravene er sammenlignelige med AU’s; Indskrivelse som forskningsårsstud. - med mulighed for bevilling af 6-12mdr. orlov, ansøgning om evt. SDU-stipendie (osv.) - skal ‘officielt’ ske via stam-universitet, hvorfor hovedvejleder på papiret skal være ansat ved SDU for dit vedkommende. Co-supervisor kan være tilknyttet andet universitet.

Hvis du ligesom jeg ikke påtænker/har mulighed for at være fuldtid i KBH, vil jeg råde dig til nøje at overveje praktiske forhold, såsom din fysiske placering (evt. adgang til kontor begge steder?), tilknytning til forskningsmiljø(er), og vejleder-roller (inkl. aftaler om evt. forfatterskaber) - og forventningsafstem med vejledere!:slightly_smiling_face:

Du skal være velkommen til at stille uddybende spm.

2 Synes om

Tusind tak for svar! jeg bor i København, så tænker ikke det er et problem ift. at være der fuldtid.

Hej markina.
Kan se du tidligere har skrevet om forskning og nu er du i gang - tillykke! Jeg vil også rigtig gerne forske fuldtid i 6, evt. 12 mdr., men har ikke prøver det endnu. Hvordan kom du i gang?
Mvh

Hej! jeg er ikke igang med forskning overhovedet endnu. Det er stadig noget jeg går rundt og overvejer. Vil råde dig til at skrive til overlæger på diverse hospitaler og høre dem ad ift. om de har noget at tilbyde. Der bliver evt. også slået mange mange opslag op om prægraduat på de forskellige mediciner grupper :slight_smile: