Forskningsår?

Hej alle.

Jeg læser på KU og er igang med 7 og 8 semester i øjeblikket. Jeg har fået et rigtig godt tilbud om at komme med som forskningsassistent på et rigtig spændende projekt og har derfor besluttet mig for at tage et forskningssår fra næste år:)

Så ville høre om der er nogen derude der har nogen erfaringer med dette??
Er det muligt at kombinere kandidatspecialet med dette år eller kan man først skrive den til sidst på studiet??

Hej :slight_smile:

Er selv ved at planlægge et klinisk forskningsår.
Som udgangspunkt kan det godt kombineres, men vær opmærksom på, at man først kan forsvare OSVAL II på 11. eller 12. sem. Derfor skal man som jeg har forstået det sørge for, at opdatere projektet til den seneste viden på området til den tid - ellers kan det koste på karakteren. Men det er vist også det eneste, hvis man ellers kan huske hvad man har lavet efter 1½ år… måske en udførlig dagbog er en god ide?! :slight_smile:

-Peter

Hej Maria.

Det lyder spændende! Du må meget gerne opdatere med dine oplevelser senere hen :slight_smile:

Det skal jeg gøre :slight_smile: Men det er jo lidt af et langtidsprojekt, og er dårligt nok igang endnu.
Bemærk i øvrigt, at det er på KU.

Hej Maria og jer andre,
Hvis I har brug for inspiration, hjælp el.l., så vil jeg, i fald I ikke i forvejen kender til os, lige gøre opmærksom på basisgruppen PUFF - Panums Ungdoms ForskerForening. Vi er en forskerforening for studerende som har forsket under studiet, er igang med forskning eller bare har interesse i forskning.
Vi holder månedsmøder hver første tirs i måneden, hvor man dels kan høre spændende foredrag om studenterforskning og dels kan sparre med andre studerende, som forsker. På vores næste månedsmøde holder vi journal club, hvor vi gennemgår en artikel, som er skrevet af en studerende.
Vi har også en har en hjemmeside, hvor I kan finde hjælp til at søge funding, skrive forskningsprotokoller, søge litteratur osv - den hedder http://puffnet.dk/. Desuden - hvis I støder ind i problemer eller har spørgsmål, som I ikke kan finde svar på andetsteds, er I også altid meget velkomne til at skrive til os og spørge.
Og så er vi jo altid glade for nye medlemmer! :wink:
Held og lykke. :slight_smile:

Tak Anniana :smiley:
Ja, har hørt om jer, og det er en god side :slight_smile:

Til de studerende ved SDU er der netop opstået en gruppe ved navn “Sundhedsvidenskabelige Studenterforskere”

Kan ses på facebook på: http://www.facebook.com/Sarup?v=box_3#! … 8450423859

Må jeg komme med en opfordring til alle jer ramt af 4 års reglen - gør det.

Forskning at være med i artikel er guld værd og når man sidder i saksen med børn og hvad der følger er det måske ikke for alle lige til at få gjort noget ved det.

Sørg for at få en artikel ud af det, som minimum. En poster eller kasuistik er også okay, men få noget ned på skrift, noget der kan hæftes på CVet.

Hvis I tager et forskningsår husk at stille nogle krav om at komme på noget skriftlig, så det har betalt sig…