Førsteårsprøve hos SDU - hvor strenge er de?

Tiden for min førsteårsprøve udløber den 1. september. Jeg har bestået alt, der er inkluderet i førsteårsprøven, men mangler kun at møde op til ekstremiteter og columna. Jeg blev informeret om, at min sidste chance for at bestå er denne sommer, da førsteårsprøven udløber den 1. september. Men der opstod en situation, så jeg er usikker på, om jeg kan nå at deltage, medmindre min årsag godkendes, da der kræves 80% fremmøde for at bestå kurset.

Jeg havde planlagt at tilmelde mig i november for at tage kurset i ekstremiteter og columna, men nu da førsteårsprøven udløber i september, bekymrer det mig en smule. Jeg er klar over, at jeg kan søge om dispensation for at forlænge det. Men hvor strenge er SDU med førsteårsprøven? Jeg læste for nylig et opslag på Facebook, hvor nogle blev uretfærdigt behandlet, da de søgte om dispensation til flere forsøg, og en af dem blev endda smidt ud. Jeg ved, at på KU er de ikke så strenge med førsteårsprøven, og studerende kan fortsætte deres uddannelse og udskyde eksaminerne i førsteårsprøven uden advarsel eller risiko for at blive smidt ud. Det siges snarere for at “skræmme” studerende og undgå, at de forlænger deres uddannelse, men de bliver ikke smidt ud.

Hvad er jeres erfaringer med førsteårsprøven? Har nogen af jer oplevet noget lignende? Bør jeg være bekymret? Eller er det ligesom på KU, hvor studerende nemt kan fortsætte deres uddannelse, selvom de ikke har bestået eksamenerne i førsteårsprøven, og vælger at tage dem senere? Jeg har hørt, at SDU kan være lidt strengere, men jeg ved ikke, om det omdømmet siger er sandt…

Hej du

Jeg har også dumpet b2, men bestået alt andet. Hvor ser du man skal have 80% fremmøde for at bestå? Det synes jeg ikke at jeg husker. Jeg snakkede med en fra studievejledningen og jeg spurgte om det var fint jeg var tilmeldt eksamen her til sommer og om jeg skal gøre andet men det sagde hun god for.

Første chance havde vi jo der i januar, anden chance har vi her i juni (men kan få udsat b4 hvis det er) også sidste chance i august. Jeg tror vi er samme årgang :))

Mvh