Fortvivlet..Standby

Hejsa alle sammen. Glædelig jul… :slight_smile:

Jeg er meget fortvivlet og fustret over min Standby plads på KU.

Jeg søgte med et snit på 9,9, hvilket jo er 0,1 mere end standbyplads. Jeg er 19 år og bliver 20 til april.
Jeg har fået et tilsagn om optagelse pr. september 2010.
Betyder det at jeg så er sikret en plads til sommer, eller kan jeg risikere først at starte til februar næste år igen.
Og hvor stor er sandsynligheden for at starte nu her til februar?

Det irretere mig meget den uvished…

Hvis du ikke bliver tilbudt en plads til februar 2010, er du sikret optagelse til september 2010! Du kan IKKE risikere først at starte til februar 2011.

Jeg ved desværre ikke hvad sandssynligheden er for at få tilbudt en plads her til februar, men krydser fingre for dig :slight_smile:

Du skulle være sikret en plads til sommer, og med standby pladsen, så er der ingen der kan sige hvor langt du er i “standby-køen” så om du er den næste i køen, eller nr. 7 kan du ikke få svar på.
Men 2 dage inden studiestart, mener jeg er sidste dag de kan indkalde dig.

Hvis jeg var dig, ville jeg bruge tiden på at finde en billig + tålelig lejlighed, så tiden bliver brugt fornuftigt…

Et tilsagn er et tilsagn… det betyder at du senest får pladsen i september 2010, ikke senere (som nævnt ).

Jeg var selv på stand by, og fik tjent lidt ekstra inden studiestart, og det var absolut ikke det værste
der kunne ske. Det varer nemlig lidt inden pengene begynder at rulle ind fra FADL-vagterne.

I det hele taget: hyg dig, hold fri med god samvittighed, tjen lidt penge, og få ordnet de praktiske ting!

• Hvis du absolut vil, så kan du læse lidt på forkant eller repetere lidt organisk kemi.
    Medicinstudiet kommer ofte til at tage mere af din tid end du tror :wink:

Mange tak fordi I svaret. :slight_smile: Det lettede mig en hel del.
Og mange tak for alle de gode råd til beskæftigelser inden studiet.
Glæder mig sådan til at starte. :slight_smile:

Hej og tillykke!
Jeg er selv startet i september med en standby plads fra sommeren før:)
Du skal nok ikke regne med at der bliver ledige pladser her til februar, der er nemlig optaget flere studerende end der plejer… Men så har du god mulighed for at tjene nogle penge til studiestart, for som en anden skriver så tager det lige et par måneder før du får gennemført kurset for FADL så du kan tjene penge!
Jeg kan godt forstå du glæder dig, jeg syntes det år jeg ventede var ulideligt! Og det er virkelig et fedt studie også selvom jeg sidder her midt i eksamen ræset :lol:
/Nynne