Fra bach.oecon. til stud.med

Hej!

Er der nogen der ved om det er muligt at blive optaget på medicinstudiet ved AU hvis man i forvejen har en bachelorgrad i et andet fag…?

Jeg er nemlig selv bach.oecon., men kunne måske godt overveje at søge ind på medicin til sommer.

Mvh. Christoffer

Nu ved jeg ikke lige ved oecon står for, men det skulle jeg bestemt mene du kunne. Så længe du ikke er kandidat. Var selv på rustur med en der havde afleveret sit speciale(biokemi), men nåede at annulere det, så han ikke blev kandidat. Der var ingen problemer der.

Jeg tror egentlig heller ikke det bliver et problem. Læste bare lige i går på ug.dk at “hvis man i forvejen har afsluttet en videregående uddannelse, kan man kun blive optaget på en ny videregående uddannelse på tilsvarende niveau hvis der er ledige pladser”. Og så vidste jeg ikke lige hvordan det skulle forstås. Men jeg kontakter bare lige studievejledningen på mandag…

P.s.: oecon. = oeconomiae = økonomi.

Så har jeg været i kontakt med studievejledningen, og de sagde - som jeg egentlig også regnede med - at det ikke er noget problem at søge ind på en bacheloruddannelse (f.eks. medicin) hvis man i forvejen har en afsluttet bachelor.

Og den der formulering jeg havde set på ug.dk (jf. forrige indlæg) var en fejl som vil blive rettet.