Fra farmaci til medicin

Hej,

Jeg begynder snart i september måned i farmaci uddannelsen i KU, men jeg har meget lyst til at studere i medicin. Jeg tænker på at søge ind i medicin efter 1 eller 2 års tiden af uddannelsen i farmaci, men jeg ved ikke nok om det - f.eks. om “studie start” og “start merit” osv. Er der nogen, som har skiftet fra farmaci til medicin?

Du skal nok have fat i den enkelte studieadministrations studievejledere. Når det er sagt er det mit indtryk fra tidligere tråde her på siden, at der ikke gives merit fra viden hentet på andre uddannelser end medicin. Selv ved intern flytning, f. eks medicin fra AU til KU, kan du risikere at skulle tage det samme fag igen - så du må hellere undersøge.

Min anbefaling vil være at gennemføre den bachelor du er gået i gang med. Så evt søge optag på medicin - men du skal jo søge på lige fod med øvrige Kvote2 ansøgere. Du skal nok også forvente at starte forfra på studiet.

Men den bedste rådgivning får du ved studievejlederne…

Jeg skal ikke kunne udtale mig specifikt omkring merit for farmaci, men jeg ved, at AU har givet merit på medicin, for fag fra molekylær medicin, molekylær biologi og medicinsk fysik, så jeg tror ikke, at det er utænkeligt, at du kan få merit. Men det ved kan en studievejleder nok give et mere konkret svar på :blush:

Ah okay, mange tak for svar!

Jeg vil kontakte mine studievejleder; mange tak for svar!

Hvor meget merit gives på de uddannelser som du har nævnt? Meget eller relativt lidt?

Ikke så meget. Det var fag som medicinsk genetik (10 ECTS), mikroskopisk anatomi (10 ECTS) og valgfag (5 ECTS), men ingen af dem har givet merit til alle fagene. Molekylær biologi/medicin gav fx merit til valgfag og genetik, og medicinsk fysik til mikro.

1 Synes om