Fri timer

Jeg starter på SDU her til februar.

Jeg har set mit skema, og jeg kan se der er en del fritimer og mellemtimer, hvilket jeg synes er ret irriterende.

Så jeg ville bare hører, og det bliver lavet om med tiden, eller er det fordi vi får så meget vi skal?

eller er det fordi de vælger at have vi skal starte blødt ud?

Udover det, vil jeg gerne lige spørger om der er nogen der ved, hvor man kan se holdlisterne henne? Ikke at det har nogen betydning, da jeg ikke kender disse personer, men er mega nys.

Det vil i løbet af de næste 3 år være afhængigt af hvilket hold du havner på (A,B,C,D…ect). Som jeg oplevede var der flest mellemtimer til og med 3. semester, dernæst blev det bedre. Mellemtimer er ofte nyttige idet man kan spise frokost, printe slides eller slet og ret læse i dem. Jo mere du læser mens du alligevel er på campus, jo mindre skal du læse hjemme. Presset på modul 1 er bestemt til at overkomme, men på modul 2 og 4 vil du formentlig være glad for nogle mellemtimer.

Holdlister er der blevet spurgt til 2 tråde under denne. Se holdlister-vinterstart-sdu-t17379-15.html

Altså, da jeg fulgte det som du henviste mig til. fandt jeg min holdplacering som var D, F og D1… skal jeg være på 3 hold?

jeg er også på tre hold, B, B2 og F, så det er sikker meget normalt, men jeg synes nu det er lidt underligt:)

Nej, du skal være i en gruppe, på et hold og F, står for forelæsningshold, dvs jer alle sammen. Du er på hold D, hvor I er 30 og så er du i gruppe D1, dvs det er dit faglige hold hvor i er 10-11 som du også skal starte med at skrive studiestartsopgave med. De første uger skal mellemtimer på modul 1 bruges på lige netop at skrive studiestartsopgave, disse timer ligger ikke i dit skema på forhånd.

Altså jeg er også ny, men har fundet ud af at F er alle dem som starter til feb. D er så dit hold og D1 er nok læsegruppen.

Som LR 2203 skriver ovenfor er F dit forelæsningshold (typisk alle på dit semester), D er dit hold og D3 er din gruppe (som du bl.a. skal skrive opgave med). Læsegrupper bestemmer man heldigvis selv :wink:

Så er vi i samme gruppe:) Ihhh, jeg glæder mig !!!

hahah fedt!:slight_smile: jeg glæder mig også helt vildt!!