Frisemester - forslag til aktiviteter

Jeg planlægger at tage et frisemester efter 6. semester i Århus, dels for at tjene nogle penge og dels for at lave noget fagligt mere af lyst end af “tvang” :wink: I den forbindelse mangler jeg lidt inspiration. Jeg kan ikke tage et lægevikariat, hvilket ellers ville opfylde begge krav, da jeg ikke er nået langt nok endnu i studiet. Er der nogle, der har forslag til kurser, jobtyper eller lignende, man kunne give sig i kast med? Det drejer sig om det kommende efterår (altså efterår/vinter 2010).

Jeg vil helt klart foreslå, at du tager ud at rejse.
Den slags giver altid mulighed for at udvikle sig, ikke kun menneskeligt, men bestemt også i kombination med noget medicinsk relevant.
Undersøg mulighederne hos f.eks. IMCC eller tag det tropemedicinske kursus til sommer. Jeg mener, det varer en hel måned.

Penge: Burde ikke være en motivation, da du, hvis du tager et halvt år fri som studerende for at tjene penge, mister et halvt år som færdig læge (speciallæge). Og som læge tjener man flere penge end som studerende. Så mht. penge (livsindkomst), så kan det godt betale sig at låne i stedet. Det er en smagssag… Men hvis du alligevel vil tage et halvt år fri og vil kombinere oplevelser/udfordringer el lign. med job, kan det selvfølgelig allerbedst betale sig. Hvis du kan vente et år kan du jo få lægevikariater, men det lyder ikke som om du har lyst til at vente. Ellers vil jeg sige at IMCC eller lignende i udlandet vil være optimalt, da det giver både fagligt perspektiv og oplevelser, som er svære at få som almindelig turist.

Asklepios: Jeg skal afsted på udveksling med IMCC Exchange til Italien i juli, så jeg har allerede tænkt i de baner :wink: De fleste IMCC aktiviteter er dog også først relevante efter 8. semester (PIT, Grønland etc.) Det, jeg søger, kunne f.eks. være specialekurser i udlandet (ligesom sommerkurser, bare ikke om sommeren) rettet til medicinstuderende eller andet sundhedsfagligt personale. Er der nogle, der har hørt om sådan noget? Måske selv været afsted?
kskyttea: Ift. livsindkomst har du da ret, men jeg tænker nok i lidt mindre perspektiver og vil gerne have lidt penge liggende til en evt. barsel inden studiets afslutning.