Hej alle
For 2 år siden kom jeg selv ind via kvote 2 på KU i første forsøg. Derefter blev det en “passion” for mig at hjælpe andre kvote 2 ansøgere med deres ansøgninger således at de også kunne realisere deres drøm om at blive stud. med.
Det første kom 1 af personerne jeg hjalp ind og i år hjalp jeg yderligere 2 personer med at komme igennem nåleøjet hvor den ene havde søgt flere gange forinden.
Det gør mig utrolig glad at kunne hjælpe andre og efter d. 30 juli hvor folk fik svar på deres ansøgning har jeg fået en del henvendelser og tænkte at det måske var på tide at lave et opslag om hvad jeg kan hjælpe med.
Alt hvad jeg gør er friviligt og jeg vil IKKE have betaling.
Jeg svare med glæde på alle de spørgmål i kunne have, husk der findes ikke dumme spørgsmål.
Jeg giver gerne konstruktiv kritik på jeres ansøgniger og CV, men forvent ikke at jeg skriver jeres ansøgning. Derudover læse jeg heller korrektur da jeg ærlig talt ikke selv er fantastisk til dette. Jeg er hudløs ærlig når jeg kigger på ansøgninger, men det er udelukkende for at hjælpe.
Jeg er blevet spurgt alt for mange gange om folk må se/låne min ansøgning men dette er ikke noget jeg gør da min ansøgning er forsøgt misbrugt før. Det er vigtigt at man selv skriver sin ansøgning.
Der er lidt ventetid fra at jeg læser ens ansøgning til jeg sender kritik tilbage da jeg skal passe min studie samtidig og jeg går meget op i at tage min tid og give god kritik. DERFOR skal man altså ikke sende sin ansøgning til mig 1 uge før deadline. Det skete i år og der var flere jeg aldrig fik svaret fordi folk skrev alt for sent. Derudover er det vigtigt at starte tidligt på sin ansøgning. Jeg brugte personligt 3 måneder på min.
Det var vidst det. Hvis der sidder nogen derude og føler de godt kunne bruge noget hjælp, jamen så sig til.
Håber alle har haft en god sommer